Druk dla firm

Stwórz markę osobistą dzięki reklamie drukowanej

Właśnie założyłeś firmę i nie masz do końca pomysłu, jak zareklamować Twoje usługi? Skorzystaj z naszych podpowiedzi i zaprezentuj się potencjalnym klientom.

Big idea... i co dalej?

Zatem od początku.... Zapewne doskonale pamiętasz ten dzień, gdy obudziłeś się z nowym pomysłem na biznes. Ta myśl rozwijała się bardzo długo. Gdy już dojrzała, zdecydowałeś, że zamienisz ją na czyny i realne pieniądze. Wtedy też udałeś się ze swoim pomysłem rozpisanym na etapy i wyceną, czyli biznesplanem do urzędu, gdzie założyłeś firmę. Tu rozpoczęła się Twoja droga samodzielnego zarabiania. Ta, jak wiesz, nie jest usłana różami.

Gdy Twoja działalność zaczęła funkcjonować uświadomiłeś sobie, że aby w ogóle móc pracować, musisz najpierw pozyskać klientów. Najpierw musiałeś ich zainteresować Twoimi umiejętnościami, a następnie wykonać swoje obowiązki w taki sposób, by zasłużyć sobie na zaufanie Twoich klientów. Wyrobienie własnej marki oraz renomy wśród obecnych i nowych potencjalnych zleceniodawców nie jest prostym zadaniem.

Nie wykonamy zleceń za Ciebie, ale wskażemy Ci sposoby, co zrobić, by za pomocą reklamy drukowanej, pozyskać nowych klientów.

Reklama dźwignie każdą firmę?

W języku polskim funkcjonuje stwierdzenie, że reklama jest dźwignią handlu. Aby odnieść sukces i przyciągnąć klientów oprócz dobrej reklamy, potrzeba również zapotrzebowania na pewne usługi. Wchodząc na rynek można tę kwestię rozwiązać dwojako. Twoja firma może zajmować się usługami, na które istnieje duży popyt, ale i konkurencja jest bardzo duża.

Możesz również podejść inaczej do tematu i samodzielnie stworzyć, wykreować popyt na pewne usługi. W taki sposób postępują zwykle firmy, które wypuszczają na rynek nowe, zupełnie nieznane produkty. Pomyśl, w jaki sposób możesz wykorzystać swoje umiejętności, by dać światu coś nowego. To od Ciebie zależy, czy podejmiesz ryzyko i podzielisz się ze społeczeństwem nowymi pomysłami i nową technologią, czy też będziesz działać w branży dobrze już znanej ludzkości.

Komunikacja w reklamie to podstawa

Niezależnie jednak od tego, jakie będziesz mieć pomysły i czym będziesz się zajmować, zadbaj o dobry sposób komunikacji z Twoim klientem. Do tego właśnie służy reklama. Do nawiązania kontaktu z potencjalnym zleceniodawcą. Kolejną jej funkcją jest perswazja, czyli próba przekonania kogoś do skorzystania z naszych usług. Jednak bez nawiązania kontaktu, perswazja nie ma racji bytu.

Zadbaj więc najpierw o to, by Twoje komunikaty dotarły do Twoich potencjalnych klientów. Obecnie, w erze technologii cyfrowej możesz skorzystać z różnych internetowych form dotarcia do klienta poprzez newslettery, strony internetowe, konta na portalach społecznościowych.

Nie zapominaj jednak o innych formach kontaktu, na przykład poprzez formy tradycyjne. Wykorzystaj do tego celu media tradycyjne, takie jak gazety drukowane, gdzie możesz zamieszczać Twoje reklamy, skorzystaj z wydruku ulotek czy też reklamy na bilbordach. Zastanów się, czy istnieją jeszcze inne formy drukowane dotarcia do Twojego klienta. Jeśli jeszcze nie masz pomysłu, mamy dla Ciebie kilka podpowiedzi.

Reklama na bilecie, czyli drukuj na wszystkim i wszędzie

Rozpowiedz wszystkim, że prowadzisz firmę. Zanim jednak dokonasz pierwszego wydruku adresu i Twojej reklamy na długopisie czy notatniku, zastanów się, jaki będzie efekt końcowy. Zadaj sobie kilka podstawowych pytań: czy reklama w ogóle dotrze do Twojego potencjalnego Klienta, czy Klient w ogóle zwróci na nią uwagę.

Jeśli nie chcesz, by Twoja ulotka wylądowała w koszu na śmieci, zastanów się, czy pełni jakąś funkcję użytkową. Zwyczajna ulotka w większości przypadków zostanie wyrzucona, ale jeśli nadrukujesz treść Twojej reklamy na przykład na odwrocie biletu autobusowego czy tramwajowego, wtedy użytkownik przynajmniej na czas jazdy jest zmuszony zachować Twoją reklamę. Te kilka minut przejazdu z pewnością wystarczy do tego, by Twój przyszły zleceniodawca zapoznał się z Twoją reklamą.

Oczywiście, ta forma wymaga od Ciebie wielu innych działań, jak na przykład umowa z Miejskim Przedsiębiorstwem Komunikacyjnym, ale czego nie robi się dla biznesu... Ta forma reklamy jest również ekologiczna, ponieważ reklamę drukuje się na niewykorzystanym jeszcze miejscu na kartce, która i tak musiała zostać puszczona do druku.

Minusem tego rozwiązania jest jednak niewielka ilość miejsca na kartce. Z drugiej jednak strony to ograniczenie może okazać się Twoją siłą, ponieważ w informacji zawrzesz tylko konieczne dane. Nie będziesz rozpraszał Twojego odbiorcy niepotrzebnymi treściami.

Wykorzystaj inne przestrzenie użytkowe

Dobrym pomysłem jest umieszczenie jej również na innych materiałach, z których korzystają ludzie. W tym celu możesz wykorzystać długopisy, pendrive czy też kalendarze, które możesz zostawić w dowolnie wybranym przez Ciebie miejscu - w sklepie, do którego, chcąc nie chcąc, ludzie muszą się udać. Takimi miejscami są przede wszystkim sklepy spożywcze oraz stacje paliw.

Jeśli więc szukasz sposobu na to, by zdobyć uwagę Twojego klienta, drukuj swój adres i reklamy na odwrocie paragonu innego sklepu. Na przykład, sprzedając olej do samochodów, jego reklamę możesz umieścić na paragonie ze stacji paliw.

Taki sposób komunikacji z klientem jest na pewno tańszy i bardziej ekologiczny, ponieważ reklama jest nadrukowywana na materiałach już wykorzystanych. Swoje reklamy możesz również drukować także w formie klasycznych ulotek. Jak uniknąć wyrzucenia materiałów do kosza? Na ulotce muszą znajdować się elementy, które przyciągną wzrok Twojego klienta. Odpowiednie rozmieszczenie graficzne, a także zaskakujące treści sprawią, że Twoja ulotka skupi uwagę klienta przez co najmniej kilka sekund. Tyle wystarczy, by Twoja reklama została zapamiętana przez potencjalnego klienta. Być może skorzysta z Twojej oferty.

W niemal każdej drukarni znajduje się, tzw. kącik reklamowy, w którym znajdziesz wiele innych podpowiedzi na to, jak reklamować Twoje usługi. Zatem jeśli zależy Ci na promocji, zapoznaj się z usługami drukarni online i znajdź coś dla Ciebie.