Druk dla firm

Druk offsetowy, cyfrowy, produkcyjny druk atramentowy - przewodnik jak wytłumaczyć korzyści swojemu klientowi

Jeśli chodzi o technologię druku, świat nie stoi w miejscu. Od wyeksponowania marki za pomocą wysokiej klasy eksponatów po wywołanie reakcji za pomocą ukierunkowanego przekazu - istnieje wiele korzyści, jakie druk może wnieść do kampanii omnichannel w każdej branży.

Choć wszystko to jest powszechnie znane tym z nas, którzy pracują w branży, wiele korzyści płynących z różnych popularnych technologii druku jest w dużej mierze nieznanych przeciętnemu klientowi drukarni. Jak więc wyjaśnić różnice między tymi technologiami i korzyści płynące z każdej z nich nabywcom usług poligraficznych? W tym blogu omówimy trzy najpopularniejsze obecnie technologie druku - offset, toner cyfrowy i produkcyjny druk atramentowy - oraz przedstawimy najważniejsze korzyści z punktu widzenia klienta.

Druk offsetowy

Druk offsetowy jest nadal największym segmentem technologii druku, a według niektórych szacunków jego udział sięga nawet 90%. Dla nabywców usług poligraficznych druk offsetowy jest nadal "królem", jeśli chodzi o jakość - jest to technologia, której wymagają klienci, jeśli mają do wykonania ważne dla swojej marki zadanie, w którym kolor i jakość druku są priorytetem. Jeśli chodzi o papier, mają oni do wyboru wiele różnych gramatur i wykończeń - od niepowlekanych, przez powlekane, do kolorowych, po unikalne tekstury lub ich kombinacje.

Z punktu widzenia kreatywności istnieje wiele możliwości, ale w większości przypadków dla większości projektów najbardziej odpowiednim wyborem jest wysokiej jakości papier biały. Jeśli klient poszukuje papieru niepowlekanego i nie ma na myśli konkretnego materiału, należy go nakierować na papier, który pozwoli uzyskać oczekiwane przez niego efekty końcowe, takie jak równomierne bryły, żywe kolory, realistyczne odcienie skóry i niesamowita szczegółowość zdjęć. Szukaj papieru znanego z jakości i spójności, takiego jak nasz Cougar® Smooth i Lynx® Opaque Ultra. Aby uzyskać takie rezultaty, papier powinien charakteryzować się czystą kartką, dobrą powierzchnią, wysoką jasnością i odcieniem bieli. Kompromis w tej dziedzinie spowoduje rozczarowanie Twoich klientów. Choć mogą oni nie wiedzieć, czemu dokładnie przypisać wyniki, z pewnością możesz stracić takiego klienta na rzecz konkurencji, jeśli inna drukarnia będzie w stanie lepiej poprowadzić go przez projekt i zapewnić wyniki, których szuka.

Z praktycznego punktu widzenia, Twoja rola będzie ciągnąć klienta w kierunku rzeczywistości, zwłaszcza w odniesieniu do budżetu i harmonogramu, a jednocześnie prowadząc je w kierunku, który skutkuje wynikiem są zadowoleni. Wiele negatywnych doświadczeń dla nabywców usług poligraficznych wynika po prostu z tego, że nie zaangażowali oni swojej drukarni na wcześniejszym etapie procesu. Na przykład, mogą oni zaprojektować projekt dla druku offsetowego, ale ich ilość może być bardziej odpowiednia dla druku cyfrowego. A może zaplanowali projekt w oparciu o ofertę w swatchbooku, która nie będzie dostępna w terminie. Zamiast mieć nadzieję, że następnym razem zadzwonią wcześniej, spróbuj opowiedzieć im o swojej roli w udanych projektach, w których odbiorcy druku zaangażowali Cię już na wczesnym etapie planowania, abyś mógł pomóc im odpowiednio zaplanować, utrzymać projekt na właściwym torze i osiągnąć pożądane rezultaty.

Toner cyfrowy

Toner cyfrowy to metoda drukowania, którą klient jest zainteresowany, gdy wypowiada termin "druk cyfrowy". Jak większość z Was już wie, jakość druku z tonera cyfrowego uległa drastycznej poprawie w ciągu ostatniej dekady. Istnieje wiele korzyści, które przemawiają do klientów druku, takich jak przystępność cenowa dla małych ilości druku, możliwość wykorzystania zmiennych danych do personalizacji wiadomości i wizualizacji do odbiorców docelowych, a nawet nowe techniki cyfrowe. Minusem dla drukarki są kosztowne materiały eksploatacyjne i wolniejsze prędkości drukowania.

Innym minusem tonera cyfrowego jest to, że większość nabywców drukarek nadal kojarzy "druk cyfrowy" z zadaniem, które powinno być wykonane szybko i tanio. Ponadto, wielu z nich nie jest zaznajomionych z technikami cyfrowymi (takimi jak cyfrowe foliowanie lub cyfrowe tłoczenie) lub z tym, jak bardzo może się różnić końcowy rezultat druku w zależności od prasy cyfrowej. Większość klientów z branży poligraficznej jest zaznajomiona ze zmiennymi danymi, ale może nie rozumieć, jak można je wykorzystać w swojej firmie lub jakie kroki należy podjąć, aby rozpocząć tego rodzaju projekt.

Stanowi to wspaniałą okazję dla drukarni posiadających takie możliwości, aby nawiązać kontakt z docelowymi odbiorcami. Zabawnym pomysłem może być zorganizowanie wirtualnego lunchu i nauki. Upewnij się, że obecne i docelowych klientów druku mają próbki w ich rękach, co mogą oczekiwać od wyniku cyfrowej maszyny tonera. Możesz zrobić jedno spotkanie, lub serii. Na przykład, być może jedno wirtualne wydarzenie może być warsztat na temat planowania dla ukierunkowanej kampanii direct mail i inny walk-through wszystkich technik cyfrowych (które mogą obejmować porady na temat sugerowanych czasów realizacji projektu i zalecanych substratów).Główną rzeczą do zapamiętania jest, aby skupić się na tym, co wartość swoje możliwości dodać do swojej firmy, a nie wartość dodaje do swojej firmy. Twoim priorytetem powinno być bycie zasobem - uświadomienie im możliwości i przedstawienie pomocnych informacji, które mogą pomóc im w zaplanowaniu kolejnego projektu.

W trakcie edukowania ich w zakresie druku cyfrowego, warto również poświęcić trochę czasu na edukację w zakresie papieru. Papiery przeznaczone specjalnie do druku cyfrowego są wykonane w taki sposób, aby obniżyć poziom wilgotności i nie zwijać się. W przypadku niektórych maszyn może być konieczne użycie papieru cyfrowego, który utrzymuje toner przylegający do strony, takiego jak nasz Cougar® Digital Color Copy. Cougar® Digital Color Copy. Jest to szczególnie istotne w przypadku zastosowań końcowych, gdzie arkusz może być regularnie przenoszony lub wysyłany pocztą.

Produkcja atramentowa

Technologia produkcyjnego druku atramentowego, zwana również szybkim drukiem atramentowym lub cyfrowym drukiem atramentowym, jest najnowszą technologią druku, która wzbudza zainteresowanie branży. Obecnie stanowiąc około 6% urządzeń, produkcyjny druk atramentowy odchodzi od offsetu i starszych urządzeń tonerowych ze względu na niższe koszty materiałów eksploatacyjnych i szybkość (w porównaniu z urządzeniami cyfrowymi).

Jaka jest jakość obrazu? Z pewnością zależy to od urządzenia, prędkości pracy i wybranego papieru, ale w wielu przypadkach jakość jest na wyższym poziomie niż klient może sobie wyobrazić.

Przy wyborze pomiędzy papierem poddanym obróbce a papierem niepoddanym obróbce, przeznaczonym do produkcyjnego sprzętu do druku atramentowego, należy wziąć pod uwagę zastosowanie końcowe, klienta i sztukę związaną z danym zadaniem. Obróbka papieru do drukarek atramentowych umożliwia atramentowi przyleganie bliżej powierzchni w porównaniu z papierem nieprzetworzonym, co pozwala na uzyskanie wyższej gamy kolorów i większej szybkości druku. W zależności od konkretnych zmiennych projektu, możliwe jest również użycie mniejszej ilości tuszu. Papiery poddane obróbce atramentowej są również przystosowane do rygorystycznego przetwarzania końcowego, powszechnie stosowanego w przypadku dokumentów transakcyjnych lub korespondencji bezpośredniej. Różne arkusze poddane obróbce dają różne rezultaty - wybór odpowiedniego papieru zależy od tego, jakie rezultaty chciałby osiągnąć klient. Na przykład nasz materiał HuskyJET® jest doskonałym wyborem dla dokumentów transakcyjnych, które charakteryzują się jednolitymi, intensywnymi kolorami, natomiast materiał LynxJET® zapewnia większą gamę kolorów i lepszą nieprzezroczystość w porównaniu z materiałem Lynx Opaque Ultra, co czyni go najlepszym wyborem dla korespondencji bezpośredniej, katalogów i aplikacji transpromocyjnych, w których wykorzystuje się fotografię i różnorodność kolorów.

Jak więc rozmawiać z klientem o nowym sprzęcie? Możliwość prowadzenia spersonalizowanych i ukierunkowanych kampanii druku w wyższych nakładach niż w przypadku druku cyfrowego jest z pewnością zaletą. Drukarze zainteresowani tego rodzaju pracą mają na celu osiągnięcie wymiernych rezultatów - zazwyczaj drukowany element jest wykorzystywany do nakierowania odbiorcy na działanie, takie jak wykorzystanie kuponu lub zamówienie usługi. Oprócz pokazania im próbek druku i papieru, podziel się wynikami innych kampanii, w których brałeś udział, wyjaśniając kroki, które zostały podjęte i jak przeprowadziłeś klienta przez proces.

Ostatecznie nabywcy usług poligraficznych potrzebują prawdziwego partnera w procesie - kogoś, kto opowie im o możliwościach druku, a następnie poprowadzi ich we właściwym kierunku. Bez względu na to, jakie możliwości oferuje Twoja firma, zawsze istnieje możliwość lepszego przedstawienia klientowi wartości, jaką możesz mu zapewnić, pomagając mu osiągnąć jego cele.

Tagi: Druk atramentowy, Podstawy papieru i edukacja, Proces wyboru papieru

Być może zainteresuje Cię...

Laminator Leitz iLAM Home Office A4 Szary ciemny 209,42 PLN Zobacz w sklepie
Laminator iLam Office A4 Leitz 335,44 PLN Zobacz w sklepie
Laminator Leitz iLAM Touch Turbo Pro A3 Srebrny 1 468,97 PLN Zobacz w sklepie