Druk dla firm

Jak za pomocą dobrze wyglądającego portfolio zdobyć klienta?

Właśnie jesteś podczas tworzenia portfolio, a może już go skończyłeś i chcesz zobaczyć, czym może zaskoczyć Cię konkurencja? Ten tekst został stworzony dla Ciebie.

Przede wszystkim klarowna prezentacja

Zanim dostaniesz zlecenie, Twoi potencjalni klienci najpierw chcą zobaczyć Twoje portfolio? Chcą zapoznać się z tym, co już wykonałeś i co już osiągnąłeś? Jeśli odpowiedziałeś twierdząco na oba te pytania, to oznacza, że szukasz inspiracji, w jaki sposób urozmaicić Twój folder ofertowy.

Dostępne na rynku ofertówki pozwalają na dostosowanie wyglądu portfolio do własnych preferencji, a programy graficzne umożliwiają stworzenie spersonalizowanych stron według własnego pomysłu. Obcując wśród wielu opcji, które istnieją na rynku, nie zapominaj o tym, co jest głównym celem Twojego portfolio.

Portfolio to klarowna prezentacja Twoich dotychczasowych dokonań, to zbiór najlepszych zdaniem twórcy prac, który pełni funkcję informacyjną, a zarazem perswazyjną. To wskazuje nam również jakie są dwa główne cele tego typu materiału. Portfolio ma przede wszystkim poinformować potencjalnego zleceniodawcę o tym, co już dokonałeś, jak również przekonać do tego, by to właśnie z Tobą nawiązał współpracę.

Aby Twoje portfolio spełniło swoją funkcję, czyli pomogło Ci zdobyć klienta, pamiętaj o tym, by znaleźć równowagę pomiędzy informowaniem o osiągnięciach, a elementami perswazyjnymi. Poznaj sposoby przyciągania uwagi klienta.

Jak wisienka na torcie

Oczywiście, najpiękniej wyglądający folder reklamowy nie zastąpi tego, co znajduje się wewnątrz. Podczas składania portfolio Twojego lub Twojej firmy nie zapominaj o tym, że to właśnie Twoje umiejętności są najważniejsze. Oprawę wizualną potraktuj jako konieczny dodatek, którym możesz pokazać, kim jesteś. Niech Twój folder na portfolio będzie niczym wisienka na torcie, piękna oprawa.

W tym przypadku możesz postawić na klasyczną ofertówkę, gdzie w foliowych koszulkach umieścisz Twoje wydruki. Możesz również pokusić się o przełamanie tradycyjnego wizerunku Twoich dokumentów i skorzystać z folderu, który na pierwszej stronie zawiera kieszonkę. To tam będziesz mógł umieścić Twoją wizytówkę. Dzięki temu zainteresowany klient, gdy zechce nawiązać z Tobą współpracę, nie będzie musiał brać ze sobą całego dokumentu czy przepisywać Twoich danych. Wystarczy, że wyjmie wizytówkę z folderu.

Niczym wizytówka dla talentu

Inaczej w przypadku, gdy jesteś plastykiem czy grafikiem. Wtedy oprawa graficzna Twoich materiałów jest bardzo ważna. Wygląd Twoich materiałów jest świetnym sposobem na to, by pokazać własne umiejętności. Pamiętaj, Twój folder pokazuje, kim jesteś oraz czy podczas Twojej pracy twórczej przywiązujesz wagę do różnego rodzaju szczegółów. Weź pod uwagę, że oprawa Twojego portfolio jest wizytówką Twojego talentu.

W takim przypadku najlepszym sposobem na przekonanie potencjonalnego zleceniodawcy do nawiązania kontaktu, będzie zindywidualizowana teczka. Spróbuj samodzielnie ją zaprojektować i zlecić jej wydruk w punkcie ksero. Jeśli chcesz podkreślić Twoją markę już na pierwszej stronie, skorzystaj z folderów, które posiadają wycięte miejsce w papierze na pierwszej stronie. W ten sposób Twój potencjalny pracodawca zwróci uwagę na Twoje portfolio już w momencie, gdy zobaczy pierwszą stronę.

Sposób na pokazanie osobowości

Pracujesz w branży, gdzie kładzie się nacisk na umiejętności miękkie oraz poszukuje osób, które wykazują się odpowiednimi cechami osobowościowymi? Wykorzystaj ten fakt. Oprawa Twojego portfolio to sposób na pokazanie Twojej indywidualności.

Ciekawym rodzajem folderu, który pozwoli Ci na wyrażenie Twojej osobowości są ofertówki, które posiadają ciekawe kształty. Równie ciekawym sposobem na to, by przekazać odbiorcy informacje o Twoich dotychczasowych osiągnięć jest wykonanie dużej wizytówki składanej. Dzięki temu klient będzie miał szansę na szybkie zapoznanie się z Twoją ofertą. Szybki i klarowny komunikat zaoszczędzi mu czasu na kontakt z Tobą.

Dobrym sposobem na zwrócenie na siebie uwagi jest przygotowanie portfolio o kształcie, który nie wygląda jak typowy kwadrat czy prostokąt, ale wyróżnia się fantazyjną konstrukcją. W ten sposób będziesz mógł pokazać, które Twoje doświadczenia są dla Ciebie najważniejsze, a dla Twojego potencjalnego pracodawcy najciekawsze.

Bezpieczna klasyka nowym trendem

Wiele naszych doświadczeń związanych z wydrukiem wskazuje na to, że wiele osób stawia na minimalizm i klasykę. Większość osób przygotowując swoje portfolio korzysta ze standardowych albumów ofertowych, w których umieszczają swoje materiały. W niektórych przypadkach jest to zachowanie pożądane, w innych niekoniecznie. Wszystko zależy od specyfiki zawodu i rodzaju oferty, którą chcemy przedstawić.

Kiedyś ktoś powiedział, że mieć klasę oznacza wiedzieć, jak zachować się stosownie do sytuacji. Pamiętajmy o tym także podczas tworzenia różnego rodzaju materiałów reklamowych.

A może elektroniczne portfolio?

Wraz z rozwojem nowych technologii coraz więcej osób decyduje się także na przekazywanie swojego portfolio w formie elektronicznej. Tego typu rozwiązanie jest na pewno bardziej ekologiczne, ponieważ w ten sposób nie wykorzystujemy papieru ani nie korzystamy z drukarki, która emituje różnego rodzaju gazy do atmosfery.

Jeśli więc aplikujemy do firmy, która ceni sobie tego typu wartości możemy zrezygnować z wydruku naszych materiałów reklamowych. Co więcej, coraz więcej firm w ogłoszeniach, informuje, w jakiej formie chce otrzymać nasze portfolio. Zatem jeżeli nie chcemy zostać odrzuceni już na wstępie, pamiętajmy o tym, by spełnić najpierw przede wszystkim kryteria formalne naszego potencjalnego zleceniodawcy, bez względu na to, czy będą to, czy chodzi o zachowanie odpowiedniego formatu, czy rozmiaru pliku.

Jako, że ludzie to najczęściej wzrokowcy, a co za tym idzie najwięcej informacji przyswajają za pomocą wzroku oraz lubią także pięknie wyglądające materiały, zadbajmy o to, by mogli gdzie zawiesić oko. Estetyka i wrażenia wizualne, których mogą dostarczyć nasze materiały w sporym stopniu mogą zadecydować o naszej porażce lub sukcesie.