Druk dla grafików

7 sprawdzonych metod zwiększania zaangażowania na blogu

Ten artykuł został napisany przez Danielę McVicker.

Blogerzy zawsze szukają skutecznych sposobów na zaangażowanie odbiorców, którzy oglądają ich treści. Jednak nawet wysokiej jakości treści są często pomijane, jeśli blogerzy nie zachęcają czytelników do uczestnictwa w formie wzmianek w mediach społecznościowych, komentarzy na blogu, polubień itp. Osiągnięcie takiego poziomu zaangażowania wymaga sporego wysiłku.

wiadomość sponsorowana



Według raportu Brafton's 2017 Content Marketing Benchmark Report, średni współczynnik odrzuceń bloga wyniósł 76,47 procent. Tak wysoki wskaźnik oznacza jedno: blogerzy mają trudności z tym, aby ich odbiorcy pozostali na blogu przez dłuższy czas.

Czy oprócz tworzenia przydatnych treści dla odwiedzających, badałeś inne sposoby na zwiększenie zaangażowania na swoim blogu i zmniejszenie współczynnika odrzuceń?

Jeśli nie, porozmawiajmy o designie. Tak, dobrze przeczytałeś. Samo pisanie świetnych treści nie zapewni, że czytelnicy Twojego bloga będą aktywnie zaangażowani. Aby to osiągnąć, musisz przyjąć podejście całościowe, które obejmuje również nadanie blogowi estetycznego wyglądu.

Brzmi nieźle? Zobaczmy, jak to zrobić!


wiadomość sponsorowana



1. Postępuj zgodnie z prawem Hicka

Czy słyszałeś o prawie Hicka? Jest to popularna teoria, nazwana tak na cześć amerykańskich i brytyjskich psychologów Raya Hymana i Williama Edmunda Hicka, która mówi, że czas, jaki dana osoba potrzebuje na podjęcie ostatecznej decyzji, jest wprost proporcjonalny do liczby możliwych wyborów, jakie ma do dyspozycji.

Mówiąc prościej, im więcej możliwości wyboru dasz odwiedzającym, tym więcej czasu zajmie im podjęcie decyzji. Jeśli uznają, że liczba prezentowanych im opcji jest przytłaczająca, nie podejmą żadnej decyzji. Odejdą.

W odniesieniu do projektowania stron internetowych oznacza to, że należy ograniczyć liczbę opcji dla odwiedzających, aby skupić ich uwagę na najważniejszych zadaniach.

Innymi słowy, należy unikać tego typu działań:

wiadomość sponsorowana


W kontekście bloga należy zadbać o to, by nawigacja była łatwa w użyciu, z minimalną liczbą opcji. To samo dotyczy wezwań do działania.

2. Zwiększ szybkość swojego bloga

Szybkość to kolejny ważny czynnik dla blogerów. Odbiorcy stają się coraz bardziej niecierpliwi z powodu wolnego czasu ładowania strony. Według raportu z badań przeprowadzonych w 2016 roku przez Aberdeen Group, ludzie są tak niecierpliwi podczas przeglądania stron internetowych w poszukiwaniu informacji lub produktów, że nawet jednosekundowe opóźnienie w ładowaniu strony powoduje sześcioprocentowy spadek konwersji. Opóźnienia rzędu dwóch lub trzech sekund powodują jeszcze bardziej katastrofalne spadki współczynnika konwersji. Mówiąc prościej, szybkość strony ma znaczenie.

Aby sprawdzić, jak działa Twój blog i rozwiązać ewentualne problemy, skorzystaj z następujących darmowych narzędzi do pomiaru szybkości:

  • Test Mobile-Friendly: Projektowanie responsywne może mieć wpływ na szybkość strony. Skorzystaj z tego narzędzia Google, aby dowiedzieć się, czy Twój blog ładuje się szybko na urządzeniach mobilnych.
  • Google PageSpeed Insights: Oficjalny test szybkości strony od Google.
  • Sucuri: Kolejne niezawodne narzędzie do testowania czasu ładowania.

3. Użyj układu kart blogowych

Jeśli codziennie dodajesz co najmniej dwa posty na swojego bloga, w ciągu zaledwie sześciu miesięcy będziesz miał ich ponad 300. Zorganizowanie ich w efektywny sposób pozwala odwiedzającym zobaczyć szeroką gamę treści, które oferujesz, bez przeładowywania ich zbyt dużą ilością informacji.

Jedną z metod jest projektowanie w stylu kart. Na pewno widziałeś go na wielu innych blogach. Istotą tego projektu jest wyświetlanie informacji w formie kart. W rezultacie otrzymujemy efektywną i prostą architekturę kart, która pozwala na łatwe odczytywanie i rozpoznawanie informacji.

Wiele blogów korzysta z tego wzoru, w tym znany blog Mashable. W tym przykładzie zastosowano dwukolumnowy układ kart:

Wielu blogerów decyduje się na jednokolumnowy układ kart, co również jest dobrym rozwiązaniem. Na przykład tutaj Citarior podchodzi do tego w ten sposób:

Jeśli chcesz zastosować ten sam projekt, pamiętaj, aby był on prosty i zawierał następujące elementy:

  • Obrazek na medal
  • Tytuł artykułu
  • Data postu
  • Autor artykułu
  • Kategoria artykułu
  • Przycisk Czytaj więcej

4. Pokaż swoje najlepsze treści

wiadomość sponsorowana


Niektóre artykuły na Twoim blogu będą miały lepsze wyniki niż inne, ponieważ czytelnicy uznają je za bardziej przydatne. Doskonałym przykładem takiej treści jest tak zwana "wiecznie zielona treść" (ang. evergreen content

). Definiuje się ją jako treść, która zapewnia ruch przez miesiące, a nawet lata po dacie publikacji, ponieważ nie ulega zbyt szybkiej dezaktualizacji.

Na przykład artykuł o tym, jak dryblować w koszykówkę, jest przykładem treści wiecznie zielonej, ponieważ nie traci na aktualności przez długi czas.

Jeśli masz artykuły, które przez długi czas świetnie sobie radzą z przyciąganiem kliknięć i konwersji, rozważ ich wyeksponowanie gdzieś na stronie głównej, aby zwiększyć szansę, że odwiedzający będą na nie klikać.

Najlepsze treści są pozbawione błędów, łatwe do skanowania i pomocne. Aby mieć pewność, że Twoje treści mają szansę stać się popularne, rozważ skorzystanie z narzędzi internetowych, które pozwolą je udoskonalić. Oto kilka świetnych opcji:

5. Użyj układu F-Layout

Jak się okazuje, wielu czytelników stron internetowych czyta ekrany swoich komputerów/urządzeń mobilnych w kształcie litery "F". Zjawisko to zostało odkryte w 2006 r. w badaniu przeprowadzonym przez grupę Nielsen Norman i na zawsze zmieniło sposób patrzenia na projektowanie stron internetowych. Zgodnie z tą koncepcją, czytelnicy stron internetowych skupiają się głównie na górze, lewym górnym rogu

oraz po lewej stronie ekranu, co pokazują poniższe heatmapy. Źródło: Nielsen Norman GroupWskazówki

dotyczące wdrażania układu F

  • Jeśli chcesz powiedzieć coś ważnego, powiedz to na górze.
  • Umieść najważniejsze informacje - korzyści dla czytelników itp. - w pierwszych dwóch akapitach
  • Użyj podtytułów, aby treść była czytelna
  • Wytłuść istotne słowa i zwroty.

6. Przyciski CTA powinny być czyste i wyraźne.

Przyciski CTA (call-to-action) to podpowiedzi, które przekonują odwiedzających blog do podjęcia pożądanej przez Ciebie akcji (np. zapisania się do newslettera). Mówiąc prościej, CTA to miejsce, w którym Twój blog zarabia pieniądze.

Istnieje wiele miejsc, w których można umieścić CTA, w tym treść artykułów, strony docelowe i różne miejsca w sekcjach bloga. Niezależnie od ich umiejscowienia, oto kilka ważnych cech, które powinny posiadać, aby osiągnąć maksymalną skuteczność.

Prominencja

Przycisk CTA powinien się wyróżniać, aby przyciągnąć uwagę odwiedzających Twojego bloga, aby został zauważony przez jak największą liczbę z nich. Na przykład, spójrz na poniższy przycisk CTA z bloga Wine Folly. Jest on świetny, ponieważ używa innego koloru niż tło, ma dodatkowe wsparcie w postaci tekstowego wezwania do działania nad nim i używa języka, który można wykorzystać do działania.

Trafność

CTA działa najlepiej, jeśli jest związane z postem na blogu, w którym się znajduje. Ogólne wyskakujące CTA mogą być również w porządku, o ile nie rzucają się w oczy, ale zawsze staraj się, aby były one związane z tytułem artykułu.

Na przykład, spójrz na tekstowe wezwanie do działania użyte w poprzednim przykładzie. Opisuje ono, że artykuł jest częścią serii, do której dołączony jest również nowy przewodnik. To jest istotne!

Różnorodność

Jeśli chodzi o wygląd, Twoje CTA powinny być różnorodne. Twoi czytelnicy szybko znudzą się ciągłymi staraniami, aby więcej osób zapisało się do newslettera, więc spraw, aby wyglądały i czytały się inaczej.

Na przykład, poza typowym przykładem CTA opisanym powyżej, możesz zaprojektować CTA na pasku bocznym, CTA wyskakujące, CTA na końcu treści oraz CTA w stałych nagłówkach.

Na przykład, oto wyskakujące CTA ("Zarejestruj się teraz") z bloga The Italian Wine Girl, które posiada wiele cech opisanych do tej pory.

A oto CTA na pasku bocznym, które nie przytłacza użytkownika:

Image Source: Vertical Veg Blog7

. Umieść wyraźne przyciski mediów społecznościowych

Media społecznościowe mają kluczowe znaczenie dla zwiększenia zaangażowania i interakcji z odwiedzającymi, dlatego powinieneś ułatwić im kontakt z Tobą. Daj im znać, że jesteś dostępny w mediach społecznościowych, umieszczając na stronach swojego bloga uchwyty do mediów społecznościowych.

Umieść je w widocznym miejscu i na każdej stronie. Na przykład, oto jak robi to blog Fork & Beans:

Blog ułatwia czytelnikom utrzymywanie kontaktów, umieszczając ikony mediów społecznościowych z linkami do profili. Dzięki temu trafisz również do ich kanałów informacyjnych, co również zachęci ich do częstszego odwiedzania strony.

Tak samo w podsumowaniu

Teraz, gdy znasz już te siedem skutecznych praktyk projektowania, możesz je wykorzystać, wprowadzając je do swojego bloga. Możesz spodziewać się zmniejszenia współczynnika odrzuceń, zwiększenia zaangażowania odwiedzających i wyprzedzenia konkurencji.

-

O autorze: Daniela McVicker jest blogerką z bogatym doświadczeniem w pisaniu o projektowaniu UX, planowaniu treści i marketingu cyfrowym. Obecnie jest głównym współpracownikiem w Rated by Students i Top Writers Review, gdzie pomaga osobom i organizacjom doskonalić umiejętności pisania, projektowania i planowania treści internetowych. Jej posty są zawsze pełne przykładów i treści, które czytelnicy mogą wykorzystać w praktyce. Zdjęcie górne autorstwa theskaman306 z serwisu Shutterstock.

Być może zainteresuje Cię...

A3 POLLUX 80g/500 ark – Papier ksero 30,24 PLN Zobacz w sklepie
A3 POLSPEED 80g/500 ark – Papier ksero 26,18 PLN Zobacz w sklepie
A3 NAVIGATOR 80g/500 ark. – Papier ksero 38,30 PLN Zobacz w sklepie