Istnieją dwa rodzaje technik drukarskich stosowanych obecnie w większości druków promocyjnych i marketingowych, druk cyfrowy i offsetowy.
Jeśli zastanawiasz się, jaki jest najlepszy wybór dla Twoich wymagań w zakresie druku, to spójrz na plusy i minusy każdego z nich i kiedy możesz chcieć je wykorzystać.
Druk cyfrowy
Druk cyfrowy jest idealny do druku na żądanie, mniejszych ilości ulotek na pojedynczych arkuszach itp., małych nakładów książek i druku danych zmiennych.
Drukować na żądanie?
Ponieważ drukarka cyfrowa drukuje każdą stronę z utwardzoną lub wysuszoną farbą i gotową do oprawy, druk cyfrowy jest idealny do POD, gdzie pojedyncze egzemplarze lub małe ilości dużych dokumentów są drukowane i oprawiane zgodnie z zamówieniem. Często zamówienia są czasochłonne, a koszty związane z drukowaniem małych ilości w inny sposób byłyby zaporowe.
Małe zamówienie masowe?
Jeśli drukujesz mniej niż 1500 egzemplarzy ulotki, druk cyfrowy będzie na ogół tańszy, ponieważ nie ma odpadów papierowych i ustawienie jest stosunkowo tanie.
Mała książka działa?
Mimo, że większe nakłady będą tańsze w przypadku tradycyjnych litograficznych urządzeń drukujących, to jednak krótkie nakłady są tańsze w przypadku drukarek cyfrowych ze względu na oszczędność czasu przy zestawianiu i przygotowaniu do oprawy stron do druku.
Drukowanie danych zmiennych
W przypadku, gdy poczta bezpośrednia jest spersonalizowana dla odbiorcy, jak w przypadku pocztówek, biuletynów i adresowanych ulotek, można osiągnąć jedynie na drukarce cyfrowej. Drukowanie danych zmiennych może obejmować spersonalizowane obrazy, bloki tekstowe lub grafikę i może zwiększyć wskaźnik odpowiedzi na pocztę bezpośrednią nawet o 36%, w porównaniu z typowym wskaźnikiem odpowiedzi na tradycyjne „statyczne” ulotki wynoszącym 1-3%, co znacznie ułatwia odzyskanie poniesionych wydatków i zwiększenie zwrotu z inwestycji.
Drukowanie offsetowe
W druku offsetowym stosuje się mokre farby, które wymagają czasu schnięcia przed oprawą, cięciem lub składaniem, aby uniknąć rozmazywania lub „offsetowania” nadruku. Jest to bardziej odpowiednie rozwiązanie dla większych nakładów z elastycznymi ramami czasowymi. Ponieważ przeważająca część kosztów związanych z drukiem offsetowym jest związana z przygotowaniem, a nie z materiałami, możesz skorzystać z ekonomii skali, jeśli drukujesz wystarczającą liczbę kopii.
Drukarki offsetowe mogą drukować od 10 do 30 tys. kopii na godzinę, 5 do 10 razy szybciej niż drukarki cyfrowe. Tak więc, po skonfigurowaniu zadań, może ono być wykonane znacznie szybciej niż w przypadku drukarki cyfrowej. Jednakże, drukarki offsetowe zazwyczaj drukują 16 stron na jednym arkuszu, które następnie potrzebują czasu do wyschnięcia, co sprawia, że nie nadają się do zleceń pospiesznych. W przypadku drukarki offsetowej, tylko przód i tył pojedynczego arkusza, lub 32 strony, mogą być ustawione w tym samym czasie, a jest więcej pracy związanej z cięciem, składaniem i oprawianiem wielostronicowych publikacji.
Dlatego też druk offsetowy jest lepszy w przypadku zleceń masowych, a także tych, w których czas nie jest zbyt ważny.
Punkt krzyżowy, w którym generalnie lepiej jest przejść na druk offsetowy, zależy od ilości stron i jakości gotowego produktu. Generalnie jednak, jeśli drukujesz mniej niż 1500 egzemplarzy, druk cyfrowy będzie miał więcej sensu. Między 1500 a 5000 egzemplarzy może być dość ściśle dopasowane, w zależności od wykonywanej pracy, a ponad 5000 egzemplarzy w górę, druk offsetowy będzie tańszy.