Wszyscy czytaliśmy artykuły stwierdzające, że „drukuj nie żyje”, ale ważne jest, aby pamiętać, że jesteśmy istotami fizycznymi, które wciąż pragną i potrzebują fizycznej komunikacji. Według Content Marketing Institute, dwóch na trzech specjalistów od marketingu zaniedbuje obecnie wykorzystywanie mediów drukowanych w ramach strategii marketingowej. Oznacza to, że mnóstwo marketerów codziennie traci okazje, ograniczając w ten sposób swoje szanse na sukces, których nie może zapewnić marketing online. Przykładem potęgi druku jest fakt, że nawet Google nadal wysyła drukowaną pocztę bezpośrednią do użytkowników Adwords.
Wyróżniać się z tłumu dzięki drukowi broszur
Z powodu e-mail marketingu, który codziennie zaśmieca nasze skrzynki odbiorcze, coraz większym wyzwaniem staje się wyróżnienie Twojej firmy na tle konkurencji. Istnieje ogromna luka w liczbie firm fizycznie wysyłających drukowane materiały marketingowe (np. złożone ulotki) swoim potencjalnym klientom. W rezultacie w dzisiejszym cyfrowym świecie, nastał idealny czas, aby skorzystać z pustki, wysyłając wydrukowane ulotki i broszury, co z pewnością okaże się dobrym sposobem na wyróżnienie się z tłumu. Wysoka jakość druku maksymalizuje ekspozycję i tworzy trwały efekt. Twój klient może wchodzić w interakcje z drukowanym materiałem, kiedy tylko chce i w czasie, który mu odpowiada. Broszurę lub ulotkę można również przekazać komuś, kto może być zainteresowany twoimi usługami, lub zostawić na biurku, na którym cierpliwie może czekać na zainteresowanie. Marketing poprzez druk rozpala prawdziwe zainteresowanie Twoją firmą bez użycia irytujących technik destrukcyjnych. Dlatego też tania drukarnia w efekcie może dać bogate efekty.
Synergia marketingu online i druku cyfrowego
Drukowane ulotki, broszury, ulotki i plakaty działają dobrze jako samodzielne kampanie, ale działają jeszcze lepiej, gdy są wykorzystywane wraz z działaniami marketingowymi w sieci. Drukowanie może być używane w połączeniu z narzędziami online, aby dotrzeć do zupełnie innych odbiorców. Podczas gdy niektórzy klienci mogą zobaczyć twoje bieżące oferty w mediach społecznościowych lub na twojej stronie internetowej, inni w ogóle nie odwiedzają twoich platform internetowych. W takim przypadku druk jest świetnym sposobem na dotarcie do całej bazy klientów, a także potencjalną konwersję klientów offline do Internetu (cross-marketing).
Wiarygodność, jaką może dać tylko dobra drukarnia
Druk oferuje wiarygodność i legitymację, z którymi nie może konkurować treść cyfrowa. Zasadniczo nie ufamy większości Internetu, ponieważ nie wiemy, co kryje się za konkretną stroną. Zwłaszcza, że wyskakujące okienka i banery reklamowych na każdej niemal stronie, wszechobecny spam i wirusy wystarczą, aby ludzie byli zwyczajnie zmęczeni klikaniem. Nie ma zagrożenia tymi problemami w reklamie drukowanej. Dlatego każdy z nas, jako klient, stara się kupować na sprawdzonych stronach internetowych, o których wiemy, że są autentycznymi zaufanymi firmami. Media drukowane wzmacniają poziom zaufania do marki i pomagają pokazać: kogo nie stać nawet na tanią ulotkę, tego nie stać na wiarygodność. Reklamy prasowe są doskonałe do podnoszenia świadomości marki i utrwalania tożsamości marki. Pamiętaj, że Twoje reklamy powinny być spójne estetycznie pod względem czcionek, kolorów i typów obrazów w celu ustalenia rozpoznawalności marki i zapewnienia ich powielenia w cyfrowych kanałach marketingowych.
Dlaczego druk ulotek jest skuteczniejszy niż prezentacja online?
Umieszczanie reklam w drukowanych broszurach, takich jak czasopisma specjalistyczne, może efektywnie docierać do niszowych odbiorców, co może być trudniejsze przy ukierunkowanym wyszukiwaniu w Internecie. Konsumenci są bardziej zaangażowani w czytanie materiałów drukowanych, w przeciwieństwie do stron internetowych, które często są porzucane po zaledwie 15-sekundowej wizycie. Badanie przeprowadzone jeszcze w 2005 roku pokazuje, że ludzie czytają tekst na ekranie 20% do 30% wolniej niż tekst na drukowanym papierze (Alshaali, Varshney). Tym samym nie ma lepszego sposobu na zwiększenie zaangażowania potencjalnego klienta niż prezentacja oferty poprzez ulotkę. Jednocześnie ciężko o lepszy dowód na to, że dobre drukarnie nigdy nie wyjdą z mody.
Jak zapewnić sobie sukces poprzez druk ulotek?
Przed rozpoczęciem projektowania musisz mieć pełną świadomość tego, kim są Twoi odbiorcy i jakie są ich potrzeby. Ponadto musisz ustalić, jaki jest cel danej ulotki. Co powinien zrobić potencjalny klient po przeczytaniu ulotki w idealnej sytuacji? Jakie jest, innymi słowy, wezwanie do działania? Czy chcesz, aby ludzie odwiedzili twoją stronę internetową lub zadzwonili do ciebie? Szczególnie skup się na skutecznym nagłówek. Nagłówek musi mieć natychmiastowy wpływ na odbiorców. Ludzie patrzą na mniej więcej 3-4 centymetry ulotki, aby zdecydować, czy zagłębić się w dalej w jej treść. Upewnij się, że nagłówek przyciąga uwagę potencjalnych klientów i sprawia, że chcą wiedzieć więcej o twoim przekazie. Najlepsze wiadomości – dla wszystkich celów, naprawdę – są jasne i krótkie. Zachowaj krótkie akapity i korzystaj z ustrukturyzowanych narzędzi formatowania opartych na jednostkach, takich jak wypunktowania i kolumny liczbowe. Rozdzielanie podtematów pogrubionymi nagłówkami jest również bardzo przydatną techniką. Ponadto obraz wart jest więcej niż tysiąc słów. Na przedniej okładce twojej ulotki zdjęcia są o wiele mocniejsze niż słowa. Na wewnętrznych okładkach zdjęcia i obrazki mogą z kolei wzmacniać wpływ tekstu. Jeśli Twoja firma ma fizyczną lokalizację, dobrym pomysłem jest umieszczenie małej mapy na tylnej stronie ulotki.
Skorzystaj z pomocy specjalistów z drukarni internetowej
Sprawdź swoją pracę, a następnie sprawdź ponownie. Nie ma nic gorszego niż wydrukowanie kilku tysięcy broszur, a następnie zauważenie kilku literówek. Niech tekst zostanie sprawdzony co najmniej dwa razy – raz przez Ciebie i raz przez kogoś innego. W tym celu możesz zaangażować konkretną drukarnię cyfrową, aby pomogła Ci w ustaleniu ostatecznego kształtu ulotki i wyłapaniu błędów.
Druk ulotek najtaniej wyjdzie wtedy, gdy się zwróci
Stosując się do tych zasad, zapewnisz, że twoja ulotka będzie skuteczna i tym samym opłacalna. Rok rocznie powstawać będą nowe artykuły o tym, że w marketingu liczą się już tylko działania online, ale powyższe podsumowanie powinno jasno wskazywać na niemalejącą rolę drukowania broszur. Jednocześnie cena fizycznych ulotek, nawet w przypadku wysokiej jakości papieru, jest niewysoka. To oznacza, że tania drukarnia będzie dobrym przyjacielem na drodze do udanej i opłacalnej kampanii reklamowej.