Wyobraź sobie prężnie działającego biznesmena – menadżera, który właśnie uczestniczy w jednym z networkingujących spotkań przedstawicieli jego branży. Właśnie udało mu się rozpocząć pogawędkę z mężczyzną, który jest prezesem dużej spółki, z którą firma naszego bohatera chciałaby nawiązać współpracę. Po kilku minutach niezobowiązującej rozmowy menadżer chciałby przejść do konkretów – zagląda do swojej torby. Ma przy sobie swoje ulubione pióro wieczne, książkowy kalendarz i kilka innych drobiazgów, ale… nie wziął z biura swoich wizytówek! Prezes spółki odchodzi bez danych kontaktowych mężczyzny. Szansa na współpracę dwóch firm znacząco spadła.
O czym opowiada nam ta krótka historia? Nie, to nie jest krytyka zapominalstwa. To artykuł o tym, jak ważne są firmowe wizytówki. Te niewielkie, kolorowe kartoniki warto mieć zawsze przy sobie. Dlaczego? Zastanówmy się nad tym przez chwilę i wskażmy najważniejsze zalety wizytówek i płynące z tego korzyści.
1. Najtańszy sposób promocji
Cena to jedna z tych prozaicznych zalet firmowych wizytówek, z której możemy korzystać i cieszyć się z niej zawsze, gdy drukujemy kolejną ich pulę. Wydruk wizytówek jest naprawdę niedrogi – cena jednej wizytówki waha się w przedziale cenowym od 20 groszy do 1 złotówki. Wszystko zależy od tego, jaką drukarnię i wykończenie wybierzesz. Na Twojej wizytówce powinno znaleźć się logo Twojej firmy, a jeśli to możliwe, także chwytliwe hasło, które zachęci potencjalnego klienta do skorzystania z Twoich usług – jest to więc materiał reklamowy! Tyle tylko, że w niewielkim formacie. Co więcej, zakup wizytówek możesz potraktować jako koszt prowadzenia firmy, a tym samym odliczyć go od podatku, tak samo jak artykuły biurowe czy inny sprzęt biurowy. Dzięki temu cena Twoich wizytówek będzie jeszcze niższa.
2. Skuteczna „przypominajka”
Kiedy podarujesz swojemu klientowi wizytówkę, masz sporą szansę na to, że nie wyrzuci jej zbyt szybko, jak miałoby to miejsce w przypadku ulotki. Ludzie traktują wizytówki z większym szacunkiem – w końcu widnieją na niej czyjeś dane osobowe! Wiele osób chowa wizytówki w przeznaczonym do tego wizytowniku czy segregatorze ze specjalnymi koszulkami opisanymi etykietami i kiedy potrzebują kontaktu ze specjalistą z danej branży, w pierwszej kolejności przeglądają swoje archiwum wizytówek, polegając na tym, że znajdą tam dane osób zaufanych. Jeżeli wiec wręczysz komuś swoją wizytówkę, a on nie zadzwoni za tydzień lub za dwa nie oznacza to, że ten kontakt jest spalony!
3. Znak profesjonalizmu
Przypomnij sobie historię menadżera, którą mogłeś poznać, czytając pierwszy akapit. Co musiał pomyśleć o nim prezes spółki, kiedy okazało się, że mężczyzna, z którym rozmawia, nie ma przy sobie wizytówek? Prawdopodobnie uznał go za amatora, być może pomyślał także, że jest niezorganizowany i nieodpowiedzialny, w głowie zarzucił mu brak doświadczenia i dyletanctwo. Jeżeli przy kolejnym spotkaniu prezes otrzyma wizytówkę menadżera lub w inny sposób zetknie się z danymi jego firmy, może być uprzedzony i nie skorzysta z oferty menadżera. W końcu pierwsze wrażenie robi się tylko raz, prawda? Z t ego powodu zawsze miej przy sobie chociaż jedną wizytkówkę!
Inwestuj w swój własny sukces
Jak widzisz, firmowe wizytówki są Ci tak samo potrzebne jak urządzenia biurowe czy żółte karteczki samoprzylepne! Są niezbędne podczas różnego rodzaju spotkań biznesowych, konferencji, meetingów i innych branżowych wydarzeniach. Ułatwiają Ci kontakt z klientem, mogą być pretekstem do rozpoczęcia rozmowy i początkiem wartościowej, biznesowej znajomości, która może zaowocować ciekawą współpracą i większym zyskiem dla Twojej firmy. Wizytówki są niedrogie, można odliczyć je od podatku i zostają z Twoim klientem na dłużej. Ich skuteczność jest bardzo wysoka, dlatego warto w nie zainwestować. Jest to niewysoki koszt, który może zwrócić się z nawiązką.