Nazywajcie to jak chcecie – młode pokolenie w druku, Gen Y, Millennials – grupa wiekowa poniżej 30 roku życia nadchodzi i zmienia wszystko. Są głodni, ciekawi, a co najlepsze, interesują się drukiem. To oni są przyszłością tej branży i chociaż to pokolenie ma tendencję do unikania tradycyjnych struktur przywództwa, jedna kobieta stworzyła grupę, która skupia ich razem i pomaga im budować karierę. Nazywa się Sarah Scudder, a jej organizacja to Young Innovators in Print.
Jako założycielka Young Innovators in Print, Scudder odkryła strategie zainteresowania i wspierania następnego pokolenia, które jest podekscytowane branżą poligraficzną. Dzięki niej i wszystkim młodym ludziom, którzy angażują się w branżę poligraficzną, przyszłość rysuje się w jasnych barwach. Wykorzystując swoją wewnętrzną wiedzę na temat różnorodności świata druku, jaką posiada jako prezes Procureit5, Scudder wciąga do rozmowy coraz większą grupę osób.
Co młodzi profesjonaliści z branży poligraficznej wnoszą do dyskusji? Okazuje się, że bardzo dużo. Jako cyfrowi tubylcy, młodzi drukarze są z natury innowacyjni, jeśli chodzi o zamówienia online i wydajność, czyli dwa gorące tematy dla branży. Dzięki naturalnemu komfortowi pracy w handlu elektronicznym oraz umiejętności pracy w szybkim tempie i zwinności, młodzi ludzie mogą ożywić swoje zespoły, wnosząc świeże spojrzenie na to, co sprawia, że ludzie angażują się w druk.
Ponieważ e-commerce zdominuje świat druku w najbliższej przyszłości, ci młodzi ludzie są dobrze przygotowani do prowadzenia projektów o dużej objętości i zapewnienia, że branża poligraficzna nadal będzie tworzyć przełomowe prace. A ponieważ do 2025 roku będą oni stanowić 75% siły roboczej, dzisiejsi młodzi drukarze będą liderami przełomowych rozwiązań technologicznych, które pozwolą na udoskonalenie praktyk drukarskich.
Młodzi drukarze mogą zrobić tak wiele, a Ty możesz dać im te wskazówki. Bez kształcenia młodzieży nie będzie ludzi, którzy mogliby prowadzić nasze firmy, wprowadzać innowacje i zapewnić konkurencyjność naszej branży” – mówi Scudder zapytana o siłę napędową stojącą za prowadzeniem Young Innovators in Print. „Kilka lat temu pojechałam na konferencję. Byłam jedną z dwóch kobiet i najmłodszą o 30 lat”.
To był rok 2012. Dowiedziawszy się, że to norma, Sarah Scudder opuściła konferencję z nową misją: Zaangażować młodych ludzi i pokazać, w jaki sposób innowacje technologiczne napędzają rozwój biznesu we wszystkich aspektach branży poligraficznej. W ten sposób narodziła się grupa Young Innovators. Grupa Young Innovators stawia na przyszłość i sprawia, że kariera w branży poligraficznej staje się bardziej dostępna dla nowego pokolenia, a także stwarza możliwości dla tych, którzy mają już ugruntowaną pozycję w tej branży, aby uczyć młodych ludzi tajników druku.
Dzięki Konferencji Młodych Innowatorów, organizowanej przez Stowarzyszenie Usług i Dystrybucji Druku, Scudder gromadzi młodych profesjonalistów, aby zachęcać, edukować i wspierać się nawzajem w rozwoju tej wartej 77 miliardów dolarów branży. Czwarta doroczna konferencja odbyła się w czerwcu tego roku w Denver i przyciągnęła prawie 200 drukarzy poniżej 40 roku życia, którzy wzięli udział w panelach, konkursach i nawiązywaniu kontaktów. Z misją edukowania i inspirowania, tegoroczna konferencja okazała się ogromnym sukcesem i przyciągnęła więcej osób niż kiedykolwiek.
Dzięki pracy Młodych Innowatorów firma Scudder gromadzi coraz większą grupę młodych ludzi, którzy mają zapał i talent, aby stać się przyszłością branży poligraficznej. Wchłaniają oni technologię i są najlepszym zasobem, jaki posiada branża poligraficzna, aby pozostać potęgą, którą jest obecnie.
Młodzież i technologia nie kończą branży poligraficznej, lecz ją rewolucjonizują. Młodzi ludzie wiedzą o tym instynktownie. Dzięki ogólnokrajowym oddziałom łatwo jest nawiązać kontakt jako mentor lub lider w grupie Young Innovators. Grupa ta pozwala na udzielanie wskazówek, które mogą pomóc w wypełnieniu luki między cyfrowymi tubylcami a doświadczonymi weteranami branży poligraficznej. Wejdź do komitetu. Twórz zmiany. Daj coś od siebie. Przyszłość druku czeka.
Young Innovators ma cztery komitety, w które możesz się zaangażować. Mentorstwo: Zespół mentorski łączy w pary osobę, która ma mniej niż pięć lat w branży, z weteranem branży poligraficznej. Program oferuje doradztwo, wsparcie i wymianę pomysłów w całej branży, przy czym korzyści odnoszą zarówno mentorzy, jak i ich podopieczni. Zapytana o sukces programu Sarah mówi: „Widzimy, że mentorzy uczą się tak samo dużo od swoich podopiecznych!”. Edukacja: Program edukacyjny organizuje dwa do czterech programów rocznie, aby przyciągnąć, zatrudnić i zatrzymać nowych drukarzy. Edukatorzy organizują kwartalne webinaria lub lokalne wydarzenia, podczas których prezentowane są treści pomagające młodym ludziom zdobyć przewagę. Wydarzenia regionalne: W regionach o dużej liczbie drukarzy, takich jak San Francisco, Denver, Dallas, Chicago i Minneapolis (to tylko kilka przykładów), komitet ds. wydarzeń organizuje imprezy mające na celu zapoznanie młodych ludzi z karierą w branży. Imprezy te mają być dobrą zabawą, ale też mają dawać cenne możliwości rozwoju kariery. Konferencja: Ta dwudniowa konferencja, będąca największym wydarzeniem roku dla młodych innowatorów w branży poligraficznej, ma na celu zebranie ludzi poniżej 50 roku życia, aby mogli rozmawiać o pomysłach, nawiązywać kontakty i uczyć się. Tegoroczna konferencja odbyła się w Denver i obejmowała warsztaty, panele, dyskusje, kolację, a nawet konkurs w stylu „Shark Tank”.