Przejdź do treści

Powrót do podstaw druku: Część druga

Powrót do podstaw druku: Część druga

5 wskazówek, jak uniknąć błędów drukarskich dla projektantów

Jeśli chodzi o projekty drukowania i unikanie błędów drukarskich, można dość dobrze przewidzieć, jak proces produkcji będzie przebiegać w oparciu o to, ile prep został zrobiony z wyprzedzeniem. To jest jak to stare przysłowie stolarskie, „mierz dwa razy, tnij raz”. Jest w tym wiele mądrości. Ale w naszej kulturze opartej na wygodach łatwo jest odrzucić tę radę jako przestarzałą i niepotrzebną. A to byłby duży błąd, zwłaszcza gdy mówimy o druku.

Przygotowanie projektu do druku nie musi być trudne, ale odrobina przygotowania (i być może cierpliwości) jest bardzo pomocna w uzyskaniu doskonałego efektu i uniknięciu błędów drukarskich. W części pierwszej Powrót do podstaw omówiliśmy rozdzielczość, spady i zagięcia. Tutaj omawiamy pięć dodatkowych rzeczy, o których należy pamiętać przed wysłaniem kolejnego projektu do druku.

Czy projekt będzie współpracował z określonymi procesami druku?

Na przykład, przy projektowaniu do druku cyfrowego należy wziąć pod uwagę inne czynniki niż przy druku offsetowym. Papier jest z pewnością jedną z tych zmiennych, które mogą znacząco wpłynąć na projekt w zależności od procesu drukowania. Ostatnio otrzymałem spanikowany telefon od projektanta, który potrzebował pomocy w znalezieniu alternatywnego papieru na wizytówki. Problem polegał na tym, że projektant zamówił bardzo ciężki papier do wizytówek jako część systemu identyfikacji klienta. Aby utrzymać koszty na niskim poziomie, projekt miał być drukowany cyfrowo. Papier został zamówiony i zakupiony przez klienta w oparciu o specyfikacje projektanta. Jednak, w przeciwieństwie do offsetowych maszyn drukarskich, prasy cyfrowe nie są w stanie pomieścić tak grubego papieru. Nie trzeba dodawać, że klient nie był zadowolony. Rozmowa z drukarnią na temat projektu i oczekiwań pomoże uniknąć tego błędu drukarskiego jeszcze przed rozpoczęciem procesu projektowania.

Czy gotowa praca będzie wyglądać/odczuwać w sposób zamierzony przez projektanta?

Tutaj próbki papieru mają kluczowe znaczenie dla procesu. Kiedy projekt druku jest już prawie gotowy, zawsze sugeruję zamówienie próbek i/lub manekinów w oparciu o ostateczne specyfikacje druku. Jest to naprawdę ważne, aby zapewnić integralność projektu produkcyjnego. Sugeruję, aby robić to dla każdego projektu – zaproszeń, katalogów, broszur, systemów identyfikacji, direct mail, a zwłaszcza opakowań. Pracuję obecnie nad projektem opakowania; projekt jest niesamowity i obejmuje tłoczenie folią i tłoczenie na ślepo. Skonstruowaliśmy manekiny, aby upewnić się, że takie rzeczy jak zamknięcia i fałdy są dobrze wyczuwalne, kiedy trzyma się je w ręku. W końcu opakowanie jest bardzo wrażliwe na dotyk. Moglibyśmy wydać tysiące dolarów na piękne techniki druku, ale jeśli opakowanie będzie sprawiać wrażenie nieporęcznego, to się nie uda. A kto tego chce?

Czy papier, który wybrałeś jest rzeczywiście dostępny?

Nie jestem w stanie powiedzieć, ile razy projektant dociera aż do mety tylko po to, aby dowiedzieć się, że papier, który podał – i sprzedał klientowi – nie jest dostępny. Istnieje mnóstwo powodów, dla których tak się dzieje. Może papier nie jest dostępny lokalnie i drukarnia musi kupować go w pełnych kartonach z fabryki. A może papier jest w trakcie realizacji zamówienia. A może określona gramatura jest pozycją „tylko do produkcji” i projektant nie sprawdził informacji o jej dostępności w zeszycie próbników. A problemy z dostępnością stają się jeszcze większe, gdy mówimy o projektach wymagających dopasowanych kopert. To właśnie wtedy posiadanie relacji z lokalnym sprzedawcą papieru jest kluczowe dla zminimalizowania problemów produkcyjnych. Zawsze radzę twórcom, aby po ustaleniu koncepcji zaangażowali w ten proces lokalnego przedstawiciela handlowego. Twój przedstawiciel handlowy może pomóc Ci wybrać papier, który jest łatwo dostępny i magazynowany lokalnie. To może być bardzo pomocne, jeśli masz ograniczony budżet, niektórzy sprzedawcy papieru łamią kartony i sprzedają papier na sztuki. To samo dotyczy kopert. I nawet nie każ mi zaczynać na znalezienie odpowiednich kolorów w gramaturach/wykończeniach, które chcesz. Twój przedstawiciel ds. papieru jest ekspertem we wszystkich sprawach związanych z papierem – wykorzystaj go, aby uniknąć tego błędu drukarskiego! Wiedzą oni, co jest łatwo dostępne i mogą polecić papiery oparte na Twoich wymaganiach, minimalizując Twój czas i unikając bólu głowy.

Czytać:  Zwiększ produktywność dzięki małym paczkom papieru biurowego

Mówiąc o papierze, czy określiłeś rodzaj papieru i handlowca?

Dobrze jest mieć silne relacje z przedstawicielem drukarni. Tworzenie doskonałych wydruków często sprowadza się do pracy zespołowej. W związku z tym ważne jest, aby wspierać tych przedstawicieli, którzy pomagają w procesie produkcji. Oznacza to przyznanie zlecenia przedstawicielowi drukarni, który z Tobą współpracował. To dobrze, aby uzyskać więcej niż jedną ofertę, ale jest koszt związany z usługą – i ważne jest, aby pamiętać, że kiedy przychodzi czas, aby przyznać pracę. Mówiąc o usługach, jeśli pracowałeś z rep papieru w trakcie procesu i pomogli poprzez dostarczanie zaleceń i usług próbek, ważne jest, że są one uznane za ich wysiłki. Jako projektant możesz wesprzeć tych przedstawicieli nie tylko poprzez określenie rzeczywistego papieru (nazwa gatunku, kolor, gramatura i wykończenie), ale również firmy, dla której pracuje Twój lokalny przedstawiciel na specyfikacji druku. Jako były przedstawiciel papierniczy, nie potrafię powiedzieć, jak często ponosiłem duże koszty i wkładałem wiele wysiłku we współpracę z twórcami przy projektach, aby dowiedzieć się, że drukarnia kupiła papier od mojej konkurencji, ponieważ nazwa mojej firmy nie była umieszczona na specyfikacji druku. To jest tak proste do zrobienia i nie kosztuje nic więcej, aby to zrobić. A jeśli jest to duży projekt, Twój przedstawiciel ds. papieru powinien pracować nad zabezpieczeniem lepszych cen dla Ciebie.

Czy Twoje pliki są odpowiednio skonfigurowane?

Proces upewniania się, że przygotowanie plików jest prawidłowe, lepiej znany jako pre-flight, może zaoszczędzić Tobie i Twojej drukarni wielu bólów głowy. Chcesz się upewnić, że używasz obrazów o wysokiej rozdzielczości, połączyłeś lub osadziłeś obrazy i czcionki, i wyczyściłeś swoje pliki końcowe. Wiele drukarni dostarczy projektantom listę kontrolną przed lotem, ale jeśli nie, tutaj jest dobry artykuł przedstawiający podstawy przed lotem.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *