Zacznijmy od krótkiego pytania – z czym kojarzy Ci się marka Pirelli? Jeżeli już w pierwszej chwili przyszedł Ci do głowy osławiony kalendarz Pirelli, będzie to doskonały dowód na to, że firmowe kalendarze mają potężną moc oddziaływania. Czy wiesz, że wiele osób kojarzy ekskluzywne wydawnictwo tej marki, ale nie ma pojęcia czym zajmuje się firma Pirelli? Jeśli i Ty należysz do tej grupy, spieszymy z wyjaśnieniem – Pirelli to nic innego jak firma… zajmująca się produkcją opon pneumatycznych!
Gadżet reklamowy z rzeszą fanów
Badając popularność wyszukiwania hasła „Pirelli” w wyszukiwarce Google, możesz zauważać, że wzrasta ona gwałtownie rokrocznie w okresie od listopada do stycznia, czyli dokładnie wtedy, gdy pojawia się kolejny kalendarz tej marki, nierzadko wzbudzający spore kontrowersje i olbrzymie zainteresowanie ludzi z całego świata. Ten kalendarz firmowy to przedmiot, który każdy chce mieć!
Estetyka i ekskluzywność – mieszanka wybuchowa
Oczywiście, kalendarze takie jak Pirelli czy kalendarze włoskiej marki Lavazza są piękne i dzięki wieloletniej tradycji oraz ekskluzywności zyskały nieprawdopodobną renomę, stając się marką samą w sobie. Nie zmienia to jednak faktu, że są przede wszystkim… skutecznym narzędziem marketingowym. Na jego skuteczność składa się kilka czynników, w tym przede wszystkim jego estetyka, piękne zdjęcia i limitowana ilość egzemplarzy, które otrzymują wyłącznie wybrańcy.
Kalendarze firmowe – sposób na marketingowy sukces
Możesz teraz pomyśleć, że inwestowanie w kalendarze firmowe przez nieduże przedsiębiorstwa nie ma większego sensu. W końcu szansa na to, że w Twoim kalendarzu wystąpi sama Monica Belluci jest raczej znikoma… Choć w tej jednej sprawie masz zapewne rację, nie oznacza to wcale, że Twój kalendarz nie może odnieść sukcesu! Jest wiele powodów, dla których darmowy gadżet w postaci kalendarza z logo Twojej firmy ma duży sens i szansę na powodzenie.
Zadbaj o estetykę i wyeksponuj logo
Po pierwsze, kalendarz to gadżet, który jest ładny. Oczywiście wszystko zależy od projektu graficznego Twojego kalendarza, jednak nic nie stoi na przeszkodzie, aby wyglądał on naprawdę przyzwoicie i cieszył oczy Twoich klientów. To, o czym powinieneś pamiętać, projektując lub doglądając projektu kalendarza, to odpowiednie uwydatnienie logo Twojej firmy. Zadbaj o to, by było odpowiednio widocznie, ale jednocześnie nie było jedynym, przykuwającym wzrok elementem. Niech będzie obecne na każdej stronie kalendarza. Pomyśl także o tym, czy kalendarz jest spójny z wizerunkiem i identyfikacją wizualną Twojej firmy. Nie jest to warunek konieczny, jednak koherentność kalendarza z innymi materiałami wizualnymi związanymi z Twoim przedsiębiorstwem sprawi, że Twój klient lepiej zapamięta Twoją markę.
Postaw na praktyczność i zostań zapamiętany
Kolejną cechą która przemawia za inwestycją w firmowe kalendarze jest to, że jest to gadżet praktyczny. Jeżeli Twój kalendarz będzie estetyczny i umożliwi notowanie czy zaznaczanie najważniejszych dni, istnieje duża szansa, że obdarowana nim osoba będzie używać go niemal każdego dnia przez cały kolejny rok. Ten czas spędzony z Twoją firmą, reprezentowaną przez logo umieszczone na każdej stronie kalendarza, z pewnością zaowocuje. Logotyp i kolory związane z Twoją marką z pewnością zapadną mu w pamięć i będą się dobrze kojarzyć.
Zainwestuj mało i zyskaj wiele
Kalendarze firmowe warte są inwestycji ponieważ nie są drogie. Koszt wydruku kalendarza jednodzielnego to kwestia około 2 złotych, z kolei kalendarze spiralne kosztują mniej więcej 15 złotych. Nie są to duże pieniądze, a z pewnością zwrócą się z nawiązką. Obdarowując swoich kontrahentów i klientów kalendarzami, budujesz wizerunek marki, a możesz także wzmocnić jej świadomość, czyli rozpoznawalność i znajomość Twojej firmy. Choć te wskaźniki trudno przeliczyć na konkretny zysk, możesz mieć pewność, że klient, który rozpoznaje Twoją markę, chętniej będzie do niej wracać i polecać ją znajomym.
Kalendarze reklamowe – zaplanuj sukces własnej firmy
Wybierając gadżety reklamowe dla Twojej firmy, rozważ zakup odpowiedniej ilości kalendarzy firmowych. To gadżet estetyczny, praktyczny i wspaniale budujący świadomość marki wśród klientów. Zacznij od niewielkiej ilości – obdaruj nimi tylko wybraną grupę kontrahentów i zwróć uwagę na ich reakcje. Jeżeli Twój klient zacznie go używać, Twoja marka subtelnie wkroczy do jego codzienności, stanowiąc jej nieodłączny element, ledwie zauważalny gdzieś pomiędzy urządzeniami biurowymi, komputerem, a notatkami. Mimo to codziennie będzie zerkał na Twój logotyp, zapamiętując go coraz lepiej i nieświadomie dodając listy znaków oznaczających profesjonalizm i wysoką jakość.