Przejdź do treści

Rozwiązania w zakresie druku: Jakiego sita liniowego należy użyć na papierze niepowlekanym?

Rozwiązania w zakresie druku: Jakiego sita liniowego należy użyć na papierze niepowlekanym?

Często jestem pytany o szczegóły dotyczące sposobu drukowania naszych materiałów promocyjnych Cougar® lub Lynx® Opaque Ultra. Wszystkie one zostały wydrukowane przy użyciu konwencjonalnego 4-kolorowego sprzętu offsetowego. Na przestrzeni lat drukowaliśmy czerń na wiele sposobów, a wszystko to za radą profesjonalistów z branży poligraficznej, z którymi współpracowaliśmy przy danym projekcie. Używaliśmy również różnych ekranów liniowych za radą naszych drukarni.

Powiedziano mi, że przy drukowaniu papierów niepowlekanych należy unikać wysokich sit liniowych, ale ja mam tendencję do ignorowania tej rady! Tak długo, jak pre-press stosuje właściwe krzywe, nie ma żadnego powodu, aby nie używać ekranu 200 liniowego…. lub wyższego.

Poniższe zdjęcia pokazują ten sam obszar obrazu przy różnych liniach sita 150, 175 i 200. Należy pamiętać, że istnieje bezpośrednia zależność pomiędzy liniaturą ekranu a wzmocnieniem punktu. Drobniejszy ekran nie daje automatycznie lepszego obrazu. Drobniejsze sito może w rzeczywistości zwiększyć przyrost punktu, jeśli nie zostanie uwzględniony w procesie pre-press.

  • Ekran 150 linii
  • 175 Line Screen
  • 200 Line Screen

Potrzebujesz wskazówek i trików drukarskich dostarczanych do Twojej skrzynki pocztowej raz na kwartał? Zaprenumeruj nasz Blueline Magazine już dziś!

Eksperymentowaliśmy już z sitem liniowym przy niektórych naszych materiałach promocyjnych. Jednym z moich ulubionych był Lynx Garage, drukowany głównie przy użyciu sita 211 liniowego. Ponieważ było to możliwe, zamieściliśmy również obraz z liniaturą 300 i jeden wydrukowany stochastycznie.

W naszej promocji Lynx Garage użyliśmy różnych sit liniowych. Od lewej do prawej: ekran 211-liniowy, ekran 300-liniowy i ekran stochastyczny.

Kluczem do utrzymania ostrości obrazów i zapobiegania zacieraniu się świateł jest zarządzanie wzmocnieniem punktowym w procesie pre-press. Obrazy o wysokim poziomie szczegółowości mogą być reprodukowane z doskonałymi rezultatami na papierach niepowlekanych. Wyjdź poza swoją strefę komfortu i rozważ zastosowanie sita o wyższej liniaturze. Po zastosowaniu odpowiednich krzywych wzmocnienia punktowego, obrazy będą ostre, a drobne szczegóły będą wyskakiwać z kartki!

Czytać:  8 zasad projektowania plakatów według Davida Bernsteina

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.