Przy tak szerokiej gamie dostępnych drukowanych materiałów marketingowych śledzenie zwrotu z inwestycji w sprzedaż, marketing i artykuły promocyjne może być bólem głowy. Jednak w dzisiejszym klimacie finansowym, przy kurczących się budżetach reklamowych, musisz wiedzieć, co działa, a co nie, jeśli masz zamiar jak najlepiej wykorzystać ograniczone zasoby.
Zanim będziesz mógł śledzić zwrot z inwestycji na drukowanych materiałach marketingowych, musisz ustalić pożądaną reakcję i dołączyć wezwanie do działania na wszystkich swoich broszurach, ulotkach i innej literaturze promocyjnej, która pozwoli Ci zmierzyć odpowiedź, jaką generuje.
Popularne sposoby śledzenia źródła sprzedaży i leadów obejmują kody voucherowe lub kuponowe powiązane z ofertami specjalnymi i przypisane do różnych mediów drukowanych i kanałów kontaktowych, niestandardowe strony docelowe witryny oraz kody kreskowe QR.
Formularze zamówień pocztowych
Śledzenie źródeł zamówień lub leadów z formularzy zamówień pocztowych jest stosunkowo proste, ponieważ można umieścić kod śledzenia na tym samym formularzu.
Zamówienia telefoniczne i zapytania
Przydzielając kody bonów lub rabatów do każdej broszury, ulotki lub ulotki, można określić, które elementy generują wyniki i obliczyć wartość każdego z nich przed zamówieniem przedruku. Ponadto, przeszkolić pracowników obsługi klienta i sprzedaży, aby pytali, gdzie klienci, którzy nie podają kodu słyszeli o firmie, i śledzili je.
Śledzące odpowiedzi na vouchery kodowe na stronie internetowej
Możesz śledzić odpowiedzi na stronie internetowej poprzez wykorzystanie spersonalizowanych stron docelowych (PURL), w tym kodów dostosowanych do potrzeb każdego klienta. Gwarantuje to, że ich ekspozycja na Państwa ofertę pozostanie niezmienna pomiędzy mediami drukowanymi i elektronicznymi (ten sam wygląd, te same nagłówki, wezwanie do działania itp.) oraz zmniejsza dezorientację konsumentów, zwiększając tym samym wskaźniki konwersji.
Można również korzystać z pakietów analitycznych, takich jak Google Analytics, aby śledzić, które strony są przeglądane przez klientów przed złożeniem zamówienia lub rezygnacją z niego, a także wykorzystać te informacje do zmniejszenia wycieków i zwiększenia ROI.
Użycie kodów odpowiedzi
Do śledzenia odpowiedzi można używać kodów tekstowych, kodów kreskowych, znanych jako kody QR, lub kuponów rabatowych i bonów. Najlepiej jest umieścić kod tekstowy w adresie URL swojej strony internetowej, który pasuje do zniżki lub kod oferty zebrane przez personel telefoniczny, i umieścić kod QR dla tych, którzy chcą z nich korzystać.
– Kody odpowiedzi, które nie są związane z ofertą specjalną, nie dają konsumentowi żadnej zachęty do podzielenia się z Tobą kodem, więc zawsze dodawaj wartość do kodu w jakiś sposób, czy jest to zniżka, bezpłatny bonus czy dodatkowy produkt, aby zachęcić klientów do korzystania z kodu. Jeśli rozdajesz materiały na targach, używaj kodów lokalizacyjnych, aby zobaczyć, które regiony są bardziej wrażliwe na poszczególne oferty.
Kod śledzenia QR
– Kody QR (Quick response codes) to kwadratowe kody kreskowe, które mogą być skanowane przez smartfony i aplikacje QR. Skanowanie kodu QR otwiera przeglądarkę smartfonów na dostosowanej stronie docelowej, dzięki czemu osoby posiadające odpowiednią technologię mogą szybko i łatwo przeanalizować Twoją ofertę. Upewnij się, że strona pasuje do materiałów promocyjnych, a współczynnik konwersji może być wysoki.
Użycie kodu kontrolnego
Jeśli śledzisz ROI wszystkich materiałów drukowanych, możesz zobaczyć, które kampanie są opłacalne, a które nie. Następnie, gdy przyjdzie czas na zmianę zamówienia, możesz zachować najlepiej działającą ofertę, wykorzystać ją do kontroli i dokonać zmian w nierentownych materiałach, używając nowego kodu.
Możesz zastąpić kampanie, które nie działają tak dobrze jak kontrola, wprowadzając jedną lub dwie małe zmiany i unikalne kody dla każdego wariantu. Pod koniec nowej kampanii, jeśli kontrola nadal ją przewyższa, wprowadzasz więcej zmian i próbujesz ponownie. Jeśli kampania przewyższa kontrolę, staje się ona nową kontrolą i trzymasz tę kampanię i uruchamiasz obok niej kolejną, aby spróbować jeszcze bardziej poprawić wskaźniki odpowiedzi i zwrot z inwestycji.