Sukces firmy i efektywność pracy personelu zależy bezpośrednio od jakości użytkowanych urządzeń. Niezwykle trudno wyobrazić sobie skoordynowaną pracę bez użycia urządzeń wielofunkcyjnych. Urządzenia wielofunkcyjne łączą w sobie możliwości kilku urządzeń jednocześnie. Taki sprzęt idealnie nadaje się do użytku biurowego, ale niestety jest drogi, a jego konserwacja (naprawa, wymiana materiałów eksploatacyjnych) też jest kosztowna.
Wynajem urządzeń biurowych
W związku z aktywnym rozwojem nowoczesnych technologii każdego dnia na rynku pojawiają się nowe modele tych urządzeń. Aby zaoszczędzić pieniądze, ale jednocześnie zapewnić pracownikom najbardziej komfortowe warunki pracy, zaleca się skorzystanie z takiej usługi jak wynajem urządzeń wielofunkcyjnych. Dzięki tej usłudze nie będzie musiał wydawać pieniędzy na zakup nowego sprzętu.
Wynajem urządzeń wielofunkcyjnych jest opłacalny. Koszty drukowania dokumentów są zmniejszone o 15-30%. Nie ma wydatków na zakup sprzętu, komponentów i materiałów eksploatacyjnych. Ponadto nie ma potrzeby samodzielnej naprawy urządzeń wielofunkcyjnych. Co więcej, jako kierownictwo firmy masz możliwość optymalizacji opodatkowania. Sprzęt jest własnością firmy, która go wynajmuje. Usługa ta gwarantuje wygodę klientom. Umowa zawierana jest z jednym wykonawcą, a płatność jest zgodna z umową (przeważnie raz w miesiącu). Ostatecznie pracownicy biurowi nie muszą tracić cennego czasu na szukanie usług w drukarni.
Od czego zależy koszt wynajmu urządzenia wielofunkcyjnego?
Koszt wynajmu urządzeń wielofunkcyjnych zależy bezpośrednio od modelu, roku produkcji, parametrów technicznych i innych dodatkowych opcji. Im nowsze urządzenie, tym cena jego wynajmu będzie wyższa. Na cenę wpływa również okres, na jaki planowane jest uruchomienie sprzętu. Płatność z kolei odbywa się według taryf określonych w umowie. Ponadto brane są pod uwagę wskaźniki wydrukowanych arkuszy, ustalone przez licznik.
Komu polecana?
Usługa ta jest polecana właścicielom firm, które nie chcą wydawać pieniędzy na zakup nowego sprzętu poligraficznego, ale chcą jednocześnie zapewnić pracownikom dostęp do najlepszego sprzętu. Firmy wynajmujące urządzenia wielofunkcyjne zawsze zwracają uwagę na parametry techniczne urządzeń. Monitorują ich stan, terminowo wymieniają komponenty i materiały eksploatacyjne. Posiadają specjalne oprogramowanie, które umożliwia ciągłe użytkowanie sprzętu w trybie bezpiecznym, monitorowanie, zarządzanie drukowaniem. Należy pamiętać, że wypożyczenie sprzętu jest dużo bardziej opłacalne niż jego zakup i utrzymanie.
Wynajem urządzeń wielofunkcyjnych jest szczególnie polecany dla firm, które muszą lub potrzebują często, przenosić swoje biura lub tworzyć nowe, czasem na krótkie okresy (od 6 miesięcy do 3 lat). Ponadto na rynku wyposażenia biurowego stale pojawiają się nowe innowacyjne modyfikacje sprzętu, które w znaczący sposób poprawiają warunki pracy i produktywność przepływu pracy w biurze. Zakup nowego sprzętu w takiej sytuacji nie jest opłacalny, bo oprócz kosztów zakupu sprzętu należy wziąć pod uwagę koszt dostawy, montażu i regulacji sprzętu, jego serwis, zakup materiałów eksploatacyjnych, stale dbać o modernizację sprzętu biurowego.
Inna opcja to obsługa centrów poligraficznych. Jest to jednak wskazane w przypadku pojedynczego zamówienia o dużej objętości, do bieżącej pracy biura wymagana jest wydajność. Jednocześnie koszt wydrukowania strony dokumentu przy wypożyczaniu sprzętu będzie znacznie tańszy. Biorąc pod uwagę, że nowoczesne firmy wydają od 2 do 5% swoich dochodów na drukowanie dokumentów, staje się jasne, że oszczędności w tym obszarze są kluczem do sukcesu w biznesie.