LICZĄ SIĘ PIERWSZE WRAŻENIA
Nieważne, co robimy w życiu, jesteśmy oceniani. Niezależnie od tego, czy chodzi o sposób ubierania się, mowę ciała, manieryzm, czy nawet samochód, którym jeździmy, ludzką naturą jest podejmowanie szybkich decyzji w oparciu o to, co widzimy. Jest to prawda zarówno osobista, jak i zawodowa. Jeśli więc na rozmowę kwalifikacyjną pojawią się dwie osoby, a jedna z nich będzie w kombinezonie dresowym, a druga w biznesowym, to która z nich najprawdopodobniej będzie traktowana poważnie? To samo dotyczy rozdawania wizytówek drukowanych w domu na perforowanym magazynie w porównaniu z tymi, które są profesjonalnie zaprojektowane i wydrukowane. To naprawdę robi różnicę w tym, jak Ty i Twoja firma jesteście postrzegani!
OSZCZĘDZA CZAS I PIENIĄDZE
Pewnie myślisz: „Zrobię to sam i zaoszczędzę pieniądze”. To niekoniecznie prawda. Wszyscy mamy swoje mocne strony i spędzanie czasu na projektowaniu materiałów biznesowych może nie być najlepszym sposobem na ich wykorzystanie, jeśli nie jest to twój zawód. Zadaj sobie pytanie, gdzie najlepiej spędzać czas. Jeśli twoją odpowiedzią jest „skupienie się na moim biznesie”, to wynajęcie profesjonalnego grafika/drukarza ma sens. Ponadto, my, projektanci, wiemy również, jak prawidłowo przygotować pliki do druku, mamy dostęp do hurtowni drukujących i mamy mnóstwo próbek zapasów papieru, powłok i unikalnych produktów. Na dłuższą metę, wynajęcie profesjonalnego projektanta graficznego naprawdę może zaoszczędzić czas i pieniądze oraz uwolnić Cię od tego, co robisz najlepiej.
ROZPOZNAWALNOŚĆ MARKI
Wyobraź sobie, że jedziesz w dół drogi i widzisz restaurację fast food z fioletowymi łukami. Czy to jest to, czy nie? McDonald’s kapitalizuje na Złotych Łukach i jeśli zmieni się kolor lub logo, klienci mogą nie kojarzyć zmiany z restauracją. Znakowanie logo i spójne kolory na każdym fragmencie materiału biznesowego jest ważne! Z tego powodu, kiedy zobaczysz mojego Avatara, będziesz wiedział, że to ja. Zaprojektowałem tego Avatara tak, aby wyglądał jak ja, aż do różowych okularów! Profesjonalny projektant graficzny zadba o to, aby Twoja marka była rozpoznawalna, zauważalna, profesjonalna i spójna.
CHWALĄC SIĘ SWOIM MATERIAŁEM
Kiedy rozdajesz materiały biznesowe, ważne jest, abyś rozdawał produkty wysokiej jakości. Po dokładnym zastanowieniu się nad wrażeniem, które chcesz pielęgnować, upewnij się, że wygląd Twoich materiałów firmowych odzwierciedla to wrażenie. Wzornictwo, waga kartonu, wykończenia i powłoki odgrywają rolę w tym, jak będziesz odbierany (i postrzegany) przez innych. Jeśli rozdajesz produkty, z których nie jesteś dumny, nadszedł czas, aby ponownie przemyśleć swój wizerunek. Profesjonalny Projektant Grafiki da Ci bezstronny pogląd na Twój obecny materiał dodatkowy, przedstawi sugestie, które pomogą Ci osiągnąć obraz, który chcesz przedstawić i będzie współpracował z Tobą, aby stworzyć prawdziwą refleksję, której nie możesz się doczekać, aby przedstawić ją swoim partnerom biznesowym!
NIEPOWTARZALNIE MARKOWY
Mam przy sobie cztery próbki wizytówek. Są one identycznie zaprojektowane i w tym tkwi problem. Te próbki należą do czterech różnych firm. Każda z tych firm korzystała z tej samej drukarki, którą widziała w Internecie i wybrała identyczne wzory ze swoich grafik magazynowych. Zamiast tworzyć swoją własną markę, dzieliły się nią z kilkoma innymi firmami. Profesjonalni graficy nigdy nie powtarzają projektów, więc Twoja firma zawsze będzie miała niepowtarzalną markę. Oznacza to, że kiedy rozdajesz swoje wizytówki lub inne materiały pomocnicze, możesz mieć pewność, że wyrażasz swoją indywidualność. Ludzie będą o tym pamiętać.
PROFESJONALIZM
Niedawno jakaś firma zostawiła mi na drzwiach wizytówkę, przypuszczalnie po to, by skłonić mnie do skorzystania z ich usług. Z 13 słów na wizytówce, które nie zawierały nazwy firmy ani danych kontaktowych, 3 z nich były błędnie napisane. Niektórym ludziom to nie przeszkadza, ale mnie tak. Jeśli mam zamiar skorzystać z usług firmy, wszystko o nich jest ważne. Jak ja to widzę, jeśli nie dbają wystarczająco o własną prezentację, to jaką pracę będą dla mnie wykonywać? Specjalista od projektowania graficznego zwraca uwagę na szczegóły, które wykraczają daleko poza układ. Bierze też pod uwagę treść. Te drobne szczegóły są kluczowe w tym, jak postrzegają Cię Twoi klienci (lub potencjalni klienci).
OPOWIADA TWOJĄ HISTORIĘ
Czy twój materiał biznesowy jest odzwierciedleniem tego, kim jesteś i czym się zajmujesz? Wybór logo stockowego lub projektu z bazy danych, z której korzystają tysiące innych osób, nie daje Ci indywidualności. To dla Ciebie coś więcej niż tylko to! Dlatego, gdy spotykam nowych klientów, zadaję wiele pytań, dopóki nie mam pojęcia, kim jesteś, co pomaga w procesie projektowania. Im więcej o Tobie wiem, tym łatwiej jest stworzyć coś, co jest dla Ciebie wyjątkowe. Ważne jest dla mnie, aby wiedzieć o Tobie osobiście, jak również poznać Twoje przemyślenia na temat Twojej firmy, Twoich klientów i tego, gdzie chcesz być w przyszłości. Projektowanie graficzne jest tak samo ważne dla przyszłości jak i dla teraźniejszości.
KOMUNIKACJA TWOJEJ MARKI LUB FIRMY
Czy Twoje aktualne materiały marketingowe w sposób jasny, zwięzły i efektywny docierają do Twojej opinii? Wizytówki mają za zadanie przyciągnąć i zapewnić możliwości kontaktu, broszury mają za zadanie dokuczyć i zostawić publiczności, która chce więcej, a pocztówki i wieszaki na drzwiach mają za zadanie wezwać do działania. Żadna z nich nie ma na celu opowiedzieć całej historii, ale mają one zachęcić ludzi do zadzwonienia. Jeśli którykolwiek z tych aspektów materiałów marketingowych nie daje przynajmniej wskazówki, co to jest zrobić lub sprzedać, twoi potencjalni klienci zostaną wyłączone i materiały marketingowe skończą się w okrągłym pliku. Starannie wykonane zabezpieczenie spełnia swoją rolę, gdy czytelnik chce podjąć działania lub przynajmniej zadać pytania, aby mógł podjąć świadomą decyzję. Niejasna nazwa firmy lub wizytówka, na której brakuje kluczowych informacji, nie pomaga komuś zapamiętać cię po powrocie do domu ze spotkania sieciowego ze stosem wizytówek. Przejrzysta komunikacja jest krytyczna!
WIARYGODNOŚĆ
Przyjrzyj się materiałom marketingowym, które Cię otaczają i zobacz, które wydruki Cię przyciągają, a które negatywnie. Które przedmioty, które znajdują się w Twojej poczcie, powodują, że otwierasz koperty lub odwracasz kartę, aby przeczytać na drugą stronę? Jeśli ktoś poda Ci materiały marketingowe, które są niechlujne, mają błędy ortograficzne lub gramatyczne albo są koszmarem designerskim, czy zobaczysz je w tym samym świetle, co osoba, której materiały reklamowe są schludne, dobrze zaprojektowane, wydrukowane na wysokiej jakości papierze i mają kuszące nagłówki? Któremu zawodowcowi ufałbyś bardziej? Jako społeczeństwo mamy tendencję do przywiązywania większej wagi do ludzi, którzy prezentują się fachowo. Na ogół postrzegamy ludzi sukcesu jako tych, którzy dobrze się ubierają, jeżdżą ładnymi samochodami i mają doskonałe materiały do prezentacji. Choć może to być lub nie być przewidywalnym wskaźnikiem sukcesu, to jednak często to właśnie postrzeganie jest rzeczywistością.
POMAGA CI SIĘ WYRÓŻNIĆ (W DOBRY SPOSÓB!)
Spotkałem pewnego klienta w odpowiednim czasie. Rozpaczliwie potrzebowała nowych wizytówek i była niezadowolona z pracy, jaką wykonała jej ostatnia projektantka. Po przejrzeniu jej obecnych wizytówek od razu zauważyłem poważne problemy. Projektantka najwyraźniej wykorzystała zdjęcie dostarczone przez moją klientkę bez żadnych modyfikacji. Zamiast sprawdzać, czy kolory zostały ustawione do druku lub na stronie internetowej (używają różnych przestrzeni kolorów i dają różne wyniki), projektantka użyła pliku z przestrzenią kolorów stron internetowych. Powodem, dla którego było to oczywiste było to, że plik z przestrzenią kolorów stron internetowych, który ma być wydrukowany profesjonalnie, będzie miał tendencję do zmiany kolorów na czerwone. W tym przypadku twarz mojej klientki na jej zdjęciu wizytówkowym była czerwona buraczana. To powinno było być łatwe do naprawienia, gdyby projektant poświęcił czas na dokładne przejrzenie podanych zdjęć. Były też inne problemy z drukowaniem, ale kiedy projekt został ukończony i klientka otrzymała nowe wizytówki, okazało się, że może teraz z dumą rozdawać swoje nowe wizytówki bez obawy, że zostanie zapytana o swoje „oparzenia słoneczne”.
OBIEKTYWNY OBSERWATOR
Projektanci grafików nie mają udziału w twoim biznesie. Nie są oni emocjonalni w stosunku do Twoich materiałów marketingowych i dlatego mogą zaoferować niezależną opinię na temat najbardziej efektywnego sposobu sprzedaży Twojego biznesu. Możesz być przywiązany do projektu, który jest przestarzały lub nie jest efektywny i który zrobi więcej szkody niż pożytku dla Twojego wizerunku. Projektanci graficzni przyglądają się współczesnym trendom, jak również Twojej grupie docelowej i wymyślają strategie, które poprowadzą Cię w kierunku udanych materiałów pomocniczych. Najtrudniejsze projekty, jakie kiedykolwiek zrobiłem, były dla mojego własnego biznesu, ponieważ jestem emocjonalnie zaangażowany. Dla klientów, globalne podejście z krytycznym okiem i duchem współpracy prowadzi do najbardziej intrygujących pomysłów.