Przejdź do treści

Komiksowy marketing

Komiksowy marketing

Myśleliście kiedyś nad tym, w jaki sposób można wzbogacić swoją ofertę i jak zachęcić swoich klientów do kupna innego sygnowanego przez Was produktu? Co warto wiedzieć w tej kwestii i jak uczyć się od najlepszych? Jak rozwinąć współpracę z dobrą drukarnią w taki sposób, aby skorzystały na tym obie strony?

Co, gdzie, jak?

Przede wszystkim warto pamiętać o tym, że wszelkie zadania związane z zachęcaniem swoich klientów do kupna innych produktów powinny być przemyślane. Nie róbmy niczego nachalnie, ponieważ klienci są bardzo czuli. Jeśli zorientują się, że chcemy za wszelką cenę przekonać ich do dodatkowego zakupu, mogą całkiem zrezygnować z zakupów w naszym sklepie. Przykładowo, jeśli klient drukarni internetowej zleca druk na płótnie, a my będziemy namawiać go do kupna roweru, to delikatnie mówiąc może nie być on zadowolony z naszych poleceń.

Dopasowanie oferty

Jeśli posiadamy w swojej ofercie różnorodne produkty, to powinniśmy pamiętać o tym, żeby nasze propozycje na dodatkowe zakupy były zbliżone do tych, którymi zainteresowany jest nasz klient. Dlatego właśnie powstały na stronach internetowych takie sekcje specjalne, jak: „Inni kupujący wybrali również” czy „To może cię zainteresować!”. Zatem, jeśli kupujący posiada w swoim koszyku w sklepie online książkę o boksie, to możemy zaproponować mu inne pozycje zbliżone tematyką do książki już przez niego wybranej. Można również odesłać go do wybranych przez nas miejsc, które chcemy promować. Mogą być to nasze konta w portalach społecznościowych oraz witryny internetowe naszych partnerów. Wszystko jest uzależnione oczywiście od tego, jaką tematyką się zajmujemy i jakie cele stawiamy sobie jako najważniejsze w naszym dalszym rozwoju.

A może by tak zrobić na złość?

Do zasady opisanej wyżej nie stosują się jednak wszyscy. Warto pamiętać o tym, że czasami trzeba eksperymentować, co może okazać się niekiedy niesamowitym sukcesem zarówno marketingowym, jak i sprzedażowym. Ciekawym przykładem takiego postępowania może być rzemieślniczy Browar Dukla z województwa podkarpackiego. Producent piwa wchodząc na rynek wyróżniał się ciekawymi etykietami piwnymi, których projektantem jest Krzysztof Bryniecki. Każdy rodzaj piwa przedstawia innego bohatera, którego imię jest tożsame z nazwą danego typu trunku. Co ciekawe, komiksowe postacie z obwolut doczekały się (jak na razie) trzech tomów kolorowanych opowiadań o ich przygodach, których akcja toczy się w regionie pobliskim dla Browaru. „Historie zakrapiane piwem” są ciekawym połączeniem dwóch niezależnych ze sobą produktów: piwa i komiksu. Należy przyznać, że takie połączenie wydaje się nieco szalone, ale posiada wspólny mianownik. Jest nim przede wszystkim drukarnia online. Łączy ona oba te produkty, ponieważ zajmuje się zarówno drukiem etykiet na butelki piwne, jak i komiksów. Jest to zatem przykład współpracy pomiędzy dwoma firmami, która jest po prostu poszerzana o kolejne dodatkowe działania. Wszystko pięknie ze sobą współgra i wzbogaca ofertę Browaru.

Należy szukać takich rozwiązań i połączeń niezależnych ze sobą firm. Korzyść w takim przypadku będzie widoczna dla dwóch biznesów i powinna przynieść wymierne rezultaty. Zachęcamy do szukania ciekawych rozwiązań marketingowych i łączenia takich biznesów, których połączenie może być zaskakujące! To może zadziałać!

Czytać:  Idealny prezent prosto z drukarni

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.