Przejdź do treści

Wyjątkowe wizytówki? wymiary i kształty mają znaczenie

Wyjątkowe wizytówki? wymiary i kształty mają znaczenie

Choć świat odchodzi od papierowych wersji dokumentów, książki wymienia na e-booki, to jednak wciąż niektóre rzeczy istnieją przede wszystkim w materialnej wersji. Tak jest na przykład z wizytówkami. Czy ma to związek z tradycją i konwenansami? A może przyzwyczailiśmy się do wręczania kartonowych bloczków? Co jednak najważniejsze – w kwestii wizytówek można pozwolić sobie na coraz więcej. Niestandardowe kształty i rozmiary wizytówek pozwalają tworzyć niepowtarzalne i niezwykle kreatywne projekty.

Wizytówki – wymiary standardowe

Nazywamy je także drukami akcydensowymi. Z przyczyn praktycznych współczesne wizytówki powinny mieścić się w następujących przedziałach: do 9cm x 5,5cm. Dlaczego? Ponieważ to standardowe rozmiary wizytówek, które mieszczą się w wizytownikach. Wizytowniki z kolei przypominają pudełka czy segregatory z odpowiednimi przegródkami do przechowywania bloczków z danymi osobowymi. Znany i rozpowszechniony na całym świecie standardowy rozmiar wizytówek został nawet ujęty w normie ISO 7810 ID-1 i odpowiada wymiarom kart kredytowych (85,60 mm × 53,98 mm). Dzięki temu możemy mieć pewność, że zmieszczą się także w naszym portfelu.

Niestandardowe wizytówki – wymiary w różnych krajach

Najpopularniejsze rozmiary bloczków nie są jednak normą na całym świecie. Niektóre kraje mają swoje, ogólnie przyjęte standardy. W momencie wymiany wizytówek między biznesmenami i partnerami biznesowymi innych narodowości można się zdziwić! Różne kraje mają bowiem swoje przyjęte rozmiary wizytówek. Zobacz kilka przykładów:

  • Australia, Nowa Zelandia – 90 mm x 55 mm,
  • Japonia – 91 mm x 55 mm,
  • Kanada, USA, Holandia – 89 mm x 51 mm,
  • Włochy, Wielka Brytania, Francja, Niemcy, Hiszpania – 95 mm x 55 mm,
  • Chiny – 90 mm x 54 mm.

Mniej rozpowszechnionym wymiarem wizytówek jest format A8 (74 mm × 52 mm), choć wciąż spotykany w biznesowym świecie.

Krótka historia małej karteczki

O pierwszych wizytówkach mówi się już w XV wieku w Chinach i wiąże się je ściśle z wynalezieniem papieru. Już wtedy kartki zawierały imię i nazwisko urzędnika oraz pełnioną przez niego funkcję. Choć zapewne wymiary wizytówek z przedwiekowych Chin były zupełnie inne niż obecnie – pełniły tę samą funkcję. Dziś wręczanie wizytówek stało się biznesowym rytuałem, który od wielu lat nie wyszedł z mody. Współcześnie posiadanie wizytówki świadczy o prestiżu, profesjonalizmie i wiarygodności firmy oraz jej pracownika. Warto zatem zainwestować w swój projekt i stworzyć niepowtarzalny, wyjątkowy druk, dzięki któremu zostaniesz zapamiętany.

Ze względu na przeznaczenie – typologia wizytówek

Można podzielić je na kilka rodzajów. Pod względem przeznaczenia wyróżniamy:

  • służbowe – niezwykle ważne i potrzebne w biznesie wizytówki. Wymiary tych druków powinny odpowiadać ogólnie przyjętym normom. Zawiera podstawowe dane osobowe, logo i nazwę firmy, numer telefonu, adres e-mail. Oczywiście może zawierać jeszcze więcej informacji, nie należy jednak z nimi przesadzić,
  • osobista – zawiera dane osobowe, stopień naukowy lub oficerski i czasami także dodatkowe informacje. Jednak trzeba pamiętać, że niewielki rozmiar wizytówki nie pozwala zamieszczać na nich zbyt wiele informacji, bo przekaz staje się nieczytelny, a cały projekt mało estetyczny,
  • rodzinna – zazwyczaj posiada jedynie imiona i nazwisko bez adresu. Wizytówka taka jest dołączana przy wysyłkach prezentu, a czasem wykorzystywana przy zapoznawaniu się,
  • kombinowana – posiada elementy wizytówki osobistej i służbowej.

Kiedy przydaje się niestandardowy rozmiar wizytówki?

Po pierwsze, jeżeli prowadzisz interesy z ludźmi z zagranicy powinieneś mieć przy sobie wizytówkę. Trudno jest zapamiętać dane w innym języku, a przekazanie wizytówki pokaże, że traktujesz partnera biznesowego poważnie, tak samo jak swoją firmę czy stanowisko. Jeżeli w innym kraju wymagane są inne wymiary wizytówek postaraj się wydrukować choć kilka egzemplarzy w odpowiednim formacie. Pracujesz w „kreatywnym zawodzie”? A może zakładasz firmę w branży reklamowej? Niestandardowe rozmiary wizytówek mogą Ci bardzo pomóc! W końcu kreatywna wizytówka to klucz do sukcesu! Jeżeli będzie miała nieprzewidywalne kształty lub zaskakujący format, zostanie lepiej zapamiętana. A przecież o to Ci chodzi – aby wzbudzić zainteresowanie i przyciągnąć do siebie klientów. Staraj się nie myśleć szablonowo!

Czytać:  Co to jest drukowanie broszur typu push-out?

Ze zdjęciem czy bez? A może przezroczysta?

W drukarniach cyfrowych możesz zamówić swoje wizytówki. Dzięki nowoczesnym urządzeniom maszyna jest w stanie wydrukować nawet najwymyślniejszy wzór – oczywiście wszystko w granicach rozsądku. Tworząc projekt, wybierając wymiary wizytówki, zastanów się najpierw jak jeszcze możesz ją ulepszyć. Co powiesz na dodanie swojego zdjęcia do wizytówki? Dzięki temu klient szybciej i łatwiej Cię zapamięta, a do tego powiąże Twój wizerunek z wizerunkiem firmy lub usługą, jaką oferujesz. Zamiast wybierać standardowy papier możesz zdecydować się na odważniejsze rozwiązania. Przezroczysta wizytówka, matowy papier, brokatowe litery, a może uszlachetnienie folią? Masz tak wiele do wyboru! Postaw na oryginalność, a nie pożałujesz!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.